رییس کمیته مخابرات مجلس خواستار سرو سامان دادن به وضعیت IT در کشور شد

علی مطهری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا همچنین نوعی سردرگمی در تولی گری این بخش به علت وجود نهادهای مختلف تصمیم گیری را از دیگر مشکلات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و اظهار داشت: ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عمدتا مبتنی بر ارتباطات بوده که آن هم با اجبار …

علی مطهری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا همچنین نوعی سردرگمی در تولی گری این بخش به علت وجود نهادهای مختلف تصمیم گیری را از دیگر مشکلات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و اظهار داشت: ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عمدتا مبتنی بر ارتباطات بوده که آن هم با اجبار اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری به بخش خصوصی در حال خارج شدن از گردش کار این وزارتخانه است.
وی خواستار سروسامان دادن به بخش فناوری اطلاعات ، تعیین مرجع راهبردی در طول برنامه پنجم توسعه و تبیین مواردی جدید با رویکرد IT برای این وزارتخانه شد و گفت: سیستم اداری کشور امروز به هیج وجه درست نیست. عدم بهره وری از فناوری اطلاعات  در کل ساختار اداری کشور و حتی مجلس شورای اسلامی دارای ضعفی جدی است .
مطهری ادامه داد: عدم بهره وری سبب عدم استفاده از فناوری اطلاعات در کشور است که نهایتا باعث ضعف برنامه و عدم توسعه کشور خواهد شد.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در یک تقویم الگوی کارکردی فناوری اطلاعات می تواند مبنای زیرساختی باشد که به دلیل کمبود متخصصان IT در مجلس ، انتظار می رود متخصصان راه را به مجلسیان نشان بدهند، تصریح کرد: باید مسایلی که لازم است در مجلس طرح شود در قالب  قانون ارائه شود تا با رفع موانع قانونی بتوانیم وظایف خود را انجام دهیم .محصول کار باید به نوعی باشد که مردم نتیجه کارها را حس کنند و این تغییرات در زندگی مردم لمس شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وجودی که مبدا و مخترع اولیه تکنولوژی اطلاعات نیستیم نمی توانیم خود را از دنیا منفک کنیم ، افزود:  در محتوای مورد نیاز جامعه جای بحث است و به نظر می آید که باید در کنار مباحث علمی مباحث کمی را نیز مدنظر قرار داد.
وی با تاکید بر اینکه در بکارگیری فناوری اطلاعات باید دورنمایی دیده شود ، ادامه داد: در این زمینه ساختار فیزیکی هم لازم است اما اینکه وزارت ارتباطات نمی تواند به وزارتخانه های دیگر در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور دهد از دیگر مشکلاتی است که باید حل شود . همچنین مسائل باید در این زمینه بیشتر مدل سازی شود و از اصلاحات کلی بپرهیزیم.
۱۲۸/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا