برای این مهم از بهترین و آخرین فن‌آوری‌ها استفاده می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ناصر یوسف‌پور اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران، چشم‌اندازهای گسترده‌ای در زمینه بهره‌گیری از شبکه‌های نسل آینده را در دستور کار خود قرار داده است.وی این سیاست را همسو با تلاش شرکت مخابرات ایران در جهت ارایه بهترین سرویس‌های مخابراتی به هم‌میهنان و شهروندان ارزیابی کرد و افزود: برای این …

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ناصر یوسف‌پور اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران، چشم‌اندازهای گسترده‌ای در زمینه بهره‌گیری از شبکه‌های نسل آینده را در دستور کار خود قرار داده است.
وی این سیاست را همسو با تلاش شرکت مخابرات ایران در جهت ارایه بهترین سرویس‌های مخابراتی به هم‌میهنان و شهروندان ارزیابی کرد و افزود: برای این مهم از بهترین و آخرین فن‌آوری‌ها استفاده می‌کنیم.
عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با تاکید بر این که با نگاهی دقیق به روند توسعه مخابرات در سطح دنیا و نیز در ایران، به وضوح حرکت آرام فن‌آوری‌ها، تجهیزات مربوطه، سیاست‌گذاری‌ها و حتی علوم پایه مخابراتی به سمت شبکه‌های نسل جدید و مبتنی بر بسته و نیز محور شدن نرم‌افزار قابل درک است گفت: سوالی که همواره ذهن کارشناسان و متخصصان را به خود مشغول کرده مقوله گذر است.
وی با طرح اینکه چگونه باید به شبکه‌های نسل جدید گذر کرد؟ چالش‌های پیش رو چیست؟ چه نکات فنی و اقتصادی و حتی اجتماعی و فرهنگی بایستی مدنظر قرار گیرد و با تشریح این که وجود شبکه‌های نسل جدید و پیدایش آن‌ها در ارائه سرویس‌های جدید، متنوع و فراگیر به این معناست که شبکه‌ها به نحوی سرویس محور طراحی شوند تا بتوانند مشتریانی با تنوع سرویس‌های درخواستی را جذب نمایند گفت: لذا مساله نحوه ارائه سرویس و از آن مهمتر محتوای سرویس قابل ارائه در راستای گذر به شبکه‌های نسل آینده پررنگ‌تر و حایز اهمیت می‌شود.
رئیس کمیته‌ راهبردی شبکه‌های نسل جدید تاکید کرد: در راستای این تحول یکی از مباحثی که اپراتورها و شرکت‌های مخابراتی باید در این میان به آن اهمیت دهند مساله تسهیل تجارت در فضای مجازی است.
او ادامه داد: این مساله نه تنها به افزایش درآمد ارائه‌دهندگان آن منجر می‌شود بلکه امکاناتی را نیز در اختیار third partyها و مشتریان نهایی می‌گذارد که با توجه به افزایش روز به روز جمعیت کره زمین از ارتباطات بی‌مورد و اتلاف وقت، مسافرت‌های درون شهری و افزایش ترافیک و… جلوگیری کرده و در عین حال امکانات فرهنگی و علمی نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.
وی گفت: تجارت اللکترونیک با توجه به ارزش افزوده بسیار زیاد در اقتصاد کشور و تسهیل روابط بین مردم و بنگاه‌ها و نیز پتانسیل‌ بالا در ارائه خدمات الکترونیکی برای پیاده‌سازی مقوله دولت الکترونیک، نیاز به بستر مناسب زیرساختی و مخابراتی دارد که در این میان شبکه‌های NGN نقش اصلی و زیربنایی را ایفا خواهند کرد.
یوسف‌پور از ضرورت بررسی‌های کارشناسانه، تحلیل مدل‌های قابل ارائه، مرور چالش‌ها، نیازمندی‌ها و نیز آنالیز دقیق پیامدهای اجتماعی، اقتصادی، حقوقی در این حوزه خبر داد و افزود: با توجه به موارد مذکور، نیاز به همایشی با هدف بررسی وضعیت تجارت الکترونیک در فضای شبکه‌های نسل جدید NGN که طی آن پژوهش‌ها، تحقیقات، نظرات و پیشنهادات نخبگان و صاحب‌نظران این امر و متخصصان ICT در سطح کشور قابل ارائه باشد احساس می‌شود تا خروجی‌های آن به صورت کاربردی با قابلیت انطباق با شرایط فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و نیز علمی کشور مورد استفاده قرار گیرد.
او اظهار امیدواری کرد که حاصل آن شامل بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارهای کارآمد در زمینه‌ بهره‌گیری سرویس‌های نوین تجارت الکترونیک از نیازمندی‌های شبکه NGN باشد و گامی موثر در مسیر بزرگترین تحول و پدیده مخابراتی کشور یعنی گذر از شبکه‌های سنتی به شبکه‌های نسل جدید باشد.
به گزارش ایسنا چهارمین همایش ملی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات با موضوع اصلی “تجارت الکترونیک در فضای شبکه‌های نسل آینده” ۱۷ بهمن‌ماه سالجاری در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا