شبکه مترو اترنت تا پایان امسال در کرمان راه اندازی می شود

عبدالمجید ریاضی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به بهره برداری از فاز آزمایشی شبکه مترواترنت در استان قم اظهار داشت: دو استان کرمان و قم به عنوان نمونه برای این طرح انتخاب شده اند تا سایر استان ها با الگوگیری از این استان ها شبکه مترو اترنت را پیاده سازی …

عبدالمجید ریاضی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به بهره برداری از فاز آزمایشی شبکه مترواترنت در استان قم اظهار داشت: دو استان کرمان و قم به عنوان نمونه برای این طرح انتخاب شده اند تا سایر استان ها با الگوگیری از این استان ها شبکه مترو اترنت را پیاده سازی کنند.
وی با بیان اینکه با خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران ، این  طرح باید توسط بخش خصوصی اجرایی شود ، ادامه داد: بهره برداری از شبکه مترو اترنت بخشی از پروژه شبکه ملی اینترنت است که تمام مراکز مخابراتی در هر استان را یکپارچه می کند.
به گزارش موبنا شبکه مترواترنت استان قم ، روز گذشته با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید.
بهره برداری از فاز آزمایشی شبکه مترو اترنت در استان قم به عنوان بخشی از شبکه ملی اینترنت از ۲۲ ماه گذشته در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفت و هشت میلیارد تومان برای این طرح سرمایه گذاری شد.
راه اندازی این شبکه ۲۹ مرکز مخابراتی استان قم را تحت پوشش قرار داده است.
هسته مرکزی این شبکه در هر مسیر ۱۰ گیگابیت بر ثانیه پهنای باند دارد و سایر مراکز می توانند با پهنای باند یک گیگابیت بر ثانیه به این مرکز وصل شوند.این ظرفیت تا دو برابر نیز قابل افزایش است.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا