بسیاری از شرکتهای IT فعالیت خود را شروع نکرده از بین می روند

علیرضا محجوب در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با تاکید براینکه در برنامه پنجم توسعه باید آمارها به درستی مورد بررسی قرار گیرد و داده های آماری تصحیح شود ، اظهار داشت: بیکاری جوانان بیش از ۲۲ درصد است. اکثر آنان را قشر تحصیل کرده تشکیل می دهند. بیکاری عام بیش از ۲۲ درصد …

علیرضا محجوب در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با تاکید براینکه در برنامه پنجم توسعه باید آمارها به درستی مورد بررسی قرار گیرد و داده های آماری تصحیح شود ، اظهار داشت: بیکاری جوانان بیش از ۲۲ درصد است. اکثر آنان را قشر تحصیل کرده تشکیل می دهند. بیکاری عام بیش از ۲۲ درصد است و این اعداد با آماری که مسولان اعلام می کند متفاوت است. مسوولان ما این آمار را تبلیغ نمی کنند.
رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مقوله اشتغال زایی برای واحدهای صنفی فناوری اطلاعات و لزوم حمایت دولت از این صنف تصریح کرد: وقتی مرتب واحدهای صنفی تعطیل می شود، فرصت رشد و توسعه از دست می رود. تعریف یکسری فرصت های جدید برای واحدهای صنفی تولیدی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و نگاه حمایتی به بخش خصوصی این حوزه می تواند راهکاری برای برون رفت از چالش های موجود در این حوزه باشد.
محجوب گفت: بیش از هزار شهرک صنعتی در کشور به گورستان سرمایه بدل شده و تنها آهن، آجر و ماشین آلات در آن یافت می شود. بسیاری از شرکتها در حوزه فناوری اطلاعات هنوز فعالیت خود را شروع نکرده از بین می روند. حل این مساله، حمایت دولت را می طلبد. قانون اساسی مجموعه حاکمیت را مسوول اشتغال می داند و  اشتغال موضوع خانواده ها نیست. بنابراین پیشنهاد مشخص در این مقوله ایجاد نظام بیمه بیکاری است که دولت بداند مسوول و متعهد است و باید در ازای تعهدش پاسخگو باشد و اشتغال پایدار طراحی کند.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا