نمایشگاه بین المللی رایانه در مشهد گشایش یافت

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوترمعاون برنامه ریزی و توسعه نمایشگاه بین المللی مشهد در این خصوص گفت: امروز اقشار مختلف از فناوریهای نوین ارتباطی و اطلاعاتی به تناسب نیاز و بر اساس رشته و نوع فعالیت خود استفاده می کنند.شهریار آل شیخ با اظهار اینکه هم اکنون ایران از نظر میزان بهره مندی از اینترنت …

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر
معاون برنامه ریزی و توسعه نمایشگاه بین المللی مشهد در این خصوص گفت: امروز اقشار مختلف از فناوریهای نوین ارتباطی و اطلاعاتی به تناسب نیاز و بر اساس رشته و نوع فعالیت خود استفاده می کنند.
شهریار آل شیخ با اظهار اینکه هم اکنون ایران از نظر میزان بهره مندی از اینترنت در بین ۱۷۸ کشور جهان رتبه ۸۷ را دارد افزود: بر اساس طبقه بندی اتحادیه جهانی مخابرات، ایران از جمله کشورهای متوسط در این زمینه به شمار می رود.
وی گفت: به اعتقاد کارشناسان و فعالان حوزه IT عمده‌ترین چالشهای پیش روی کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به کم بودن میزان مشارکت بخش خصوصی از گردش مالی‌ICT و فقدان زیرساختهای لازم برمی‌گردد.
او با اشاره به برنامه های جدید نمایشگاه بین المللی مشهد در “comex 2010” افزود: برای نخستین بار امسال نمایشگاه بین المللی مشهد به موضوع تجارت الکترونیک نیز ورود پیدا کرده تا به مقوله های اقتصاد الکترونیکی، برنامه و بودجه الکترونیکی و توسعه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز در این نمایشگاه پرداخته شود.
معاون نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: برگزاری همایشهای مرتبط با حضور کارشناسان و متخصصان از جمله برنامه های جانبی این نمایشگاهها است.
وی افزود: طی این نمایشگاه ۱۷۰ شرکت کننده داخلی و نمایندگانی از کشورهای مالزی، آلمان، ژاپن، فرانسه، کره جنوبی، کانادا، سنگاپور، امارات متحده عربی، تایوان و چین در فضایی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع حضور دارند که به ارایه آخرین دستاوردها و تجربیات خود می پردازند.
آل شیخ در خصوص عمده ترین زمینه های فعالیت شرکت کنندگان در این نمایشگاه گفت: فعالیتهایی در زمینه سخت افزار، نرم افزار، ارایه و پشتیبانی بسته های نرم افزاری و CD اطلاعات تولید داخل، ارایه و پشتیبانی نرم افزارهای خارجی SE و سیستمها، تولید و پشتیبانی نرم افزارهای سفارش مشتری، سیستمهای حفاظتی، سیستمهای حضور و غیاب از جمله خدمات ارایه شده در این نمایشگاه به شمار می رود.
وی طراحی، نصب و راه اندازی سیستمهای الکترونیکی و امنیتی، سیستمهای اتوماسیون دانشگاهی و اداری، دوربینهای مدار بسته، انواع آنتنها و کابلهای مخابراتی، فناوری و تجهیزات ماهواره ای، تجارت الکترونیک، کلیه صنایع، کالاها و خدمات مرتبط گروه و کارخانجات صنایع مخابرات، سیستمها و تجهیزات چندرسانه ای را از دیگر زمینه های فعالیت شرکت کنندگان در این نمایشگاه دانست.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی رایانه، تجارت الکترونیک، اینترنت و ماشینهای اداری و سومین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی از امروز تا دوم بهمن ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برای بازدید عموم دایر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا