کمک چهل میلیارد ریالی وزارت ارتباطات به ثبت احوال برای کارت هوشمند ملی

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، عبد المجید ریاضی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه اجرای طرح کارت هوشمند ملی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه کاربردهای فناوری اطلاعات در زمینه دولت الکترونیک ، تجارت ، سلامت و آموزش الکترونیک  از جمله قابلیت های کارت هوشمند ملی است.این کارت می تواند علاوه بر ارائه …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، عبد المجید ریاضی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه اجرای طرح کارت هوشمند ملی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه کاربردهای فناوری اطلاعات در زمینه دولت الکترونیک ، تجارت ، سلامت و آموزش الکترونیک  از جمله قابلیت های کارت هوشمند ملی است.
این کارت می تواند علاوه بر ارائه خدمات الکترونیک ، جایگزین سایر کارتهای دیگر شود. 
ریاضی با اشاره به مطالعات سه سال گذشته و تصویب شورایعالی فناوری اطلاعات کشور و تاکید ات رییس جمهوری درباره اجرای طرح کارت هوشمند ملی، گفت: عملیات اجرای طرح کارت هوشمند ملی ، امروز جاری با امضای تفاهم نامه میان وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز شد. وزارت ارتباطات با پرداخت چهل میلیارد ریال کمک مالی به سازمان ثبت احوال از اجرای پایلوت این طرح حمایت کرده  است. تا توسط پایلوت این طرح در یک سال آینده برای یک میلیون نفر جمعیت استان قم، کارت هوشمند صادر شود.
وی اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح شهروندان به راحتی خدمات خود را به صورت الکترونیک دریافت کنند و انتخابات نیز به صورت الکترونیکی برگزار شود.
ریاضی با بیان اینکه این کارت می تواند به عنوان کارت سلامت شهروندان مورد استفاده قرار گیرد، گفت: این کارت می تواند به جای دفترچه های بیمه تلقی شود و نسخه ها هم به صورت الکترونیکی بر روی این کارت نوشته شود و به این شکل مدیریت بهداشت و درمان کشور به سادگی انجام شود. پیش بینی می شود اجرای رسمی این طرح در سراسر کشور بر اساس لایحه برنامه پنجم ، در طول اجرای برنامه در کل کشور انجام  شود.
تفاهم نامه وزارت ارتباطات با وزارت کشور برای طرح کارت هوشمند ملی برای اجرای پایلوت قم است.
۱۱۷/۱۵ 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا