یک مقام مسئول: امنیت ارتباطات رادیویی در کشور ارتقا یافته است

“گرشاسب جمشیدنژاد”روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، دلیل ارتقا امنیت ارتباطات رادیویی را کاهش چشمگیر تعداد شبکه های رادیویی غیرمجاز و بی سیم و تلفن های بی سیم غیرمجاز در کشور عنوان کرد.وی افزود: افزایش فعالیت های نظارتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و پایش مستمر فضای فرکانسی کشور توسط این …

“گرشاسب جمشیدنژاد”روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، دلیل ارتقا امنیت ارتباطات رادیویی را کاهش چشمگیر تعداد شبکه های رادیویی غیرمجاز و بی سیم و تلفن های بی سیم غیرمجاز در کشور عنوان کرد.
وی افزود: افزایش فعالیت های نظارتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و پایش مستمر فضای فرکانسی کشور توسط این سازمان از عوامل اصلی کاهش شبکه های غیر مجاز و بهبود ارتباطات رادیویی است.
به گفته ی جمشید نژاد، تعداد شبکه های رادیویی و بی سیم های غیرمجاز در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کمتر مشاهد شده است.
مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس های رادیویی، گفت: ۱۵۷ شبکه رادیویی غیرمجاز در شش ماهه نخست امسال در کشور شناسایی شده است.
جمشیدنژاد افزود: شناسایی مراکز و افرادی که بصورت غیرمجاز از فضای فرکانسی کشور استفاده می کنند از طریق ادارات کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مناطق صورت می گیرد.
وی اظهار داشت: برخی از دارندگان بی سیم ها و تلفن های بی سیم ممکن است بصورت عمدی یا غیرعمدی تداخل میان امواج بوجود می آورند و یا کاربری به ارسال امواج خارج از محدوده فرکانسی بپردازد که سازمان تنظیم مقررات با آنها برخورد می کند.
جمشیدنژاد گفت: امکان شناسایی افراد خاطی راحت است، اگر اختلال در امواج بدلیل مشکلات فنی بوجود آمده باشد، موضوع توسط کارشناسان شناسایی و رفع می شود، در صورت عمدی بودن اختلال نیز با اشخاص خاطی مطابق مقررات برخورد می شود.
وی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری ۲ هزار و ۵۵۷ شبکه رادیویی و ۷۰ شبکه دارای دستگاه “واکی تاکی” غیرمجاز مورد بازرسی قرار گرفته است.
وی افزود: تعداد شبکه های دارای تلفن بی سیم غیرمجاز بازرسی شده در شش ماهه نخست سال جاری به یک هزار و ۲۰۰ مورد و تعداد دستگاههای بی سیم گشایش پلمپ شده
نیز به ۱۰۵ دستگاه در شش ماهه نخست سال جاری رسیده است.
به گفته ی جمشیدنژاد در شش ماهه نخست امسال ادارات کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقدام به پلمپ هفت دستگاه تجهیزات ماهواره ای ارسال و دریافت ماهواره ای کرده اند.
وی تعداد دستگاههای پلمپ شده شامل تکرار کننده، ثابت و متحرک را ۸۰۴ دستگاه عنوان کرد.
مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس های رادیویی، گفت: وضعیت باند HF که معمولا برای رادیو های آماتور است، تحت کنترل این دفتر قرار دارد که در این رابطه نیز مشکلی وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا