یک مقام مسئول: امنیت ارتباطات رادیویی در کشور ارتقا یافته است

“گرشاسب جمشیدنژاد”روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، دلیل ارتقا امنیت ارتباطات رادیویی را کاهش چشمگیر تعداد شبکه های رادیویی غیرمجاز و بی سیم و تلفن های بی سیم غیرمجاز در کشور عنوان کرد.
وی افزود: افزایش فعالیت های نظارتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و پایش مستمر فضای فرکانسی کشور توسط این سازمان از عوامل اصلی کاهش شبکه های غیر مجاز و بهبود ارتباطات رادیویی است.
به گفته ی جمشید نژاد، تعداد شبکه های رادیویی و بی سیم های غیرمجاز در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کمتر مشاهد شده است.
مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس های رادیویی، گفت: ۱۵۷ شبکه رادیویی غیرمجاز در شش ماهه نخست امسال در کشور شناسایی شده است.
جمشیدنژاد افزود: شناسایی مراکز و افرادی که بصورت غیرمجاز از فضای فرکانسی کشور استفاده می کنند از طریق ادارات کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مناطق صورت می گیرد.
وی اظهار داشت: برخی از دارندگان بی سیم ها و تلفن های بی سیم ممکن است بصورت عمدی یا غیرعمدی تداخل میان امواج بوجود می آورند و یا کاربری به ارسال امواج خارج از محدوده فرکانسی بپردازد که سازمان تنظیم مقررات با آنها برخورد می کند.
جمشیدنژاد گفت: امکان شناسایی افراد خاطی راحت است، اگر اختلال در امواج بدلیل مشکلات فنی بوجود آمده باشد، موضوع توسط کارشناسان شناسایی و رفع می شود، در صورت عمدی بودن اختلال نیز با اشخاص خاطی مطابق مقررات برخورد می شود.
وی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری ۲ هزار و ۵۵۷ شبکه رادیویی و ۷۰ شبکه دارای دستگاه “واکی تاکی” غیرمجاز مورد بازرسی قرار گرفته است.
وی افزود: تعداد شبکه های دارای تلفن بی سیم غیرمجاز بازرسی شده در شش ماهه نخست سال جاری به یک هزار و ۲۰۰ مورد و تعداد دستگاههای بی سیم گشایش پلمپ شده
نیز به ۱۰۵ دستگاه در شش ماهه نخست سال جاری رسیده است.
به گفته ی جمشیدنژاد در شش ماهه نخست امسال ادارات کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقدام به پلمپ هفت دستگاه تجهیزات ماهواره ای ارسال و دریافت ماهواره ای کرده اند.
وی تعداد دستگاههای پلمپ شده شامل تکرار کننده، ثابت و متحرک را ۸۰۴ دستگاه عنوان کرد.
مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس های رادیویی، گفت: وضعیت باند HF که معمولا برای رادیو های آماتور است، تحت کنترل این دفتر قرار دارد که در این رابطه نیز مشکلی وجود ندارد.

خروج از نسخه موبایل