تلویزیون دیجیتال در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود

علی عسکری، معاون توسعه و فناوری سازمان با حضور در صداوسیمای اصفهان از افتتاح تلویزیون دیجیتال در کشور خبر داد که هم اکنون در تهران به صورت آزمایشی انجام شده است.به گزارش سرویس تلویزیون ایسنا، علی عسگری با بیان مزایای تلویزیون دیجیتال از جمله نشان دادن زیباترین تصویرها، پوشش دادن فرمت (m pg4)و پشتیبانی تلویزیون …

علی عسکری، معاون توسعه و فناوری سازمان با حضور در صداوسیمای اصفهان از افتتاح تلویزیون دیجیتال در کشور خبر داد که هم اکنون در تهران به صورت آزمایشی انجام شده است.
به گزارش سرویس تلویزیون ایسنا، علی عسگری با بیان مزایای تلویزیون دیجیتال از جمله نشان دادن زیباترین تصویرها، پوشش دادن فرمت (m pg4)و پشتیبانی تلویزیون HD و دیدن تصاویر به صورت استودیویی گفت: با راه‌اندازی تلویزیون دیجیتال در سراسر کشور مردم می‌توانند با داشتن گیرنده تلویزیون دیجیتال و یا دستگاه مبدّل، تصاویر را به صورت دیجیتال ببینند.
وی زمان استفاده مردم دیگر استان‌ها را از تلویزیون دیجیتال، حداکثر یک سال و نیم ـ البته مشروط به حمایت‌های استانی ـ دانست و گفت: اگر در مرکز اصفهان حمایت‌های مالی و فنی فراهم شود استان اصفهان اولین استانی خواهد بود که تلویزیون دیجیتال در آن راه‌اندازی می‌شود.
عسکری هم‌چنین درخصوص قیمت دستگاه‌های مبدّل، گفت: قیمت این دستگاه‌ها در حدی است که اکثر مردم بتوانند از مزایای تلویزیون دیجیتال بهره‌مند شوند. معاون توسعه و فناوری سازمان همچنین راه‌اندازی گوشی‌های همراه TVرا از دیگر اقدامات سازمان برشمرد که هم اکنون در تهران به بهره‌برداری رسیده است.
وی گفت: برای تلویزیون‌های دیجیتال و گوشی‌های همراه TV نیز ۱۶ کانال پیش‌بینی شده است که در کل کشور بتدریج گسترش می‌یابد.
علی عسکری افزود: به منظور انتقال این سرویس به کل کشور، زیرساخت‌های فنی ایجاد و سیگنال‌رسانی تا حدودی انجام شده است که در صورت کمک دولت و مجلس می‌شود گوشی‌های همراه TV را در مراکز راه‌اندازی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا