نماینده مجلس: مدیریت سهام عدالت باید به سهامداران آن واگذار شود

“علی مطهری” روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: براساس ماده ۳۸ اصل ۴۴ قانون اساسی، حق انتخاب مدیر برای سهام عدالت قابل تفویض نیست و انتخاب مدیر برای سهام عدالت باید توسط تعاونی های استانی سهام عدالت و براساس ساز و کارهای قانونی صورت گیرد.وی با اشاره به معرفی نماینده سهام …

“علی مطهری” روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: براساس ماده ۳۸ اصل ۴۴ قانون اساسی، حق انتخاب مدیر برای سهام عدالت قابل تفویض نیست و انتخاب مدیر برای سهام عدالت باید توسط تعاونی های استانی سهام عدالت و براساس ساز و کارهای قانونی صورت گیرد.
وی با اشاره به معرفی نماینده سهام عدالت از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هیات مدیره شرکت مخابرات، گفت: در زمینه مدیریت سهام عدالت نه تنها وزارت ارتباطات بلکه هیچ وزارتخانه دیگری اختیاری ندارد.
مطهری، تلاش برای حفظ مدیریت دولتی پس از خصوصی سازی را نادرست عنوان کرد و افزود: هدف از خصوصی سازی کاهش بار تصدیگری دولت است که این موضوع با کاهش وظایف مدیریتی ممکن می شود و مالکیت به خودی خود باری بر دوش دولت نیست، آنچه کار دولت را سنگین می کند، مدیریت است.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت می تواند بابت ۲۰ درصد سهام خود نماینده معرفی کند که این موضوع نیز در حیطه وظایف وزارت اقتصاد تعریف شده و نماینده سهام دولت وزارت اقتصاد است.
رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی در خصوص معرفی نماینده دولت در شرکت مخابرات ایران از سوی وزارت ارتباطات، گفت: این وزارتخانه دارای وظایف حاکمیتی در رابطه با شرکت مخابرات است و از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می تواند اعمال نظارت کند.
مطهری معرفی نماینده سهام عدالت از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در هیات مدیره شرکت مخابرات را غیرقانونی عنوان کرد و افزود: متاسفانه اتفاقات مشابهی در وزارت صنایع و معادن نیز رخ داده است.
گفتنی است علی مطهری روز سه شنبه در خصوص رعایت اصل ۴۴ قانون اساسی در صحن علنی مجلس اخطار داد و گفت: دولت مکلف است سهام موضوع ماده ۳۴ را به گونه‌ای واگذار نماید که موجبات افزایش یا تداوم مالکیت دولت در شرکت‌های مشمول واگذاری را فراهم نکند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا