نماینده مجلس: مدیریت سهام عدالت باید به سهامداران آن واگذار شود

“علی مطهری” روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: براساس ماده ۳۸ اصل ۴۴ قانون اساسی، حق انتخاب مدیر برای سهام عدالت قابل تفویض نیست و انتخاب مدیر برای سهام عدالت باید توسط تعاونی های استانی سهام عدالت و براساس ساز و کارهای قانونی صورت گیرد.
وی با اشاره به معرفی نماینده سهام عدالت از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هیات مدیره شرکت مخابرات، گفت: در زمینه مدیریت سهام عدالت نه تنها وزارت ارتباطات بلکه هیچ وزارتخانه دیگری اختیاری ندارد.
مطهری، تلاش برای حفظ مدیریت دولتی پس از خصوصی سازی را نادرست عنوان کرد و افزود: هدف از خصوصی سازی کاهش بار تصدیگری دولت است که این موضوع با کاهش وظایف مدیریتی ممکن می شود و مالکیت به خودی خود باری بر دوش دولت نیست، آنچه کار دولت را سنگین می کند، مدیریت است.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت می تواند بابت ۲۰ درصد سهام خود نماینده معرفی کند که این موضوع نیز در حیطه وظایف وزارت اقتصاد تعریف شده و نماینده سهام دولت وزارت اقتصاد است.
رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی در خصوص معرفی نماینده دولت در شرکت مخابرات ایران از سوی وزارت ارتباطات، گفت: این وزارتخانه دارای وظایف حاکمیتی در رابطه با شرکت مخابرات است و از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می تواند اعمال نظارت کند.
مطهری معرفی نماینده سهام عدالت از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در هیات مدیره شرکت مخابرات را غیرقانونی عنوان کرد و افزود: متاسفانه اتفاقات مشابهی در وزارت صنایع و معادن نیز رخ داده است.
گفتنی است علی مطهری روز سه شنبه در خصوص رعایت اصل ۴۴ قانون اساسی در صحن علنی مجلس اخطار داد و گفت: دولت مکلف است سهام موضوع ماده ۳۴ را به گونه‌ای واگذار نماید که موجبات افزایش یا تداوم مالکیت دولت در شرکت‌های مشمول واگذاری را فراهم نکند.

خروج از نسخه موبایل