تصویب ۶ پیشنهاد از هفت پیشنهاد ایران در اجلاس مقدماتی مخابرات

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، “محمد کرم پور” روز دوشنبه در تشریح دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در دومین اجلاس مقدماتی اتحادیه مخابراتی آسیا – اقیانوسیه(APT) برای کنفرانس جهانی توسعه مخابرات (WTDC) که در بانکوک برگزار شد، این موضوع را بیان کرد.وی افزود: کنفرانس جهانی توسعه مخابرات هر چهار سال …

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، “محمد کرم پور” روز دوشنبه در تشریح دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در دومین اجلاس مقدماتی اتحادیه مخابراتی آسیا – اقیانوسیه(APT) برای کنفرانس جهانی توسعه مخابرات (WTDC) که در بانکوک برگزار شد، این موضوع را بیان کرد.
وی افزود: کنفرانس جهانی توسعه مخابرات هر چهار سال یکبار و با هدف بازنگری پیشرفت
های مخابراتی صورت گرفته در کشورهای در حال توسعه و محقق کردن اولویت ها، راهبردها و طرح های عملیاتی توسعه ICT برای آینده برگزار می شود.
کرم پور گفت: قبل از برگزاری کنفرانس جهانی توسعه مخابرات(WTDC) اجلاس های مقدماتی آمادگی منطقه ای اولویت های منطقه ای را در آفریقا، آمریکا، کشورهای عربی، اروپا، CIS و آسیا – اقیانوسیه محقق می کنند.
وی با اشاره به برگزاری اجلاس مقدماتی کنفرانس WTDC در حوزه آسیا – اقیانوسیه و حضور فعال ایران در این اجلاس مقدماتی، گفت: ایران با ارایه یک سند مشتمل بر هفت پیشنهاد در این اجلاس شرکت کرد که در مجموع شش پیشنهاد این سند به تصویب رسید.
کرم پور در توضیح پیشنهادهای مصوب ایران در این اجلاس، اظهار داشت: یکی از بندهای پیشنهادی و مصوب ایران لزوم تنظیم قوانین و استانداردهایی جهت تعامل بین اپراتورهای کشورهای مختلف بود. دلیل این امر این است که قوانین تنظیمی مقررات تنها در سطح ملی معتبر و قابل اجرا است و قابل استفاده در روابط مابین اپراتورهایی که در کشورهای مختلف فعالیت می کنند، نیست.
کرم پور در ادامه بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT )در مقابله با حوادث طبیعی و دسترسی سریع و آسان به آن را یکی دیگر از بندهای پیشنهادی سند ارایه شده ایران در اجلاس مقدماتی کنفرانس جهانی توسعه مخابرات بیان کرد.
وی افزود: تسهیل تعامل بین قسمت های مختلف و همگرایی محیط ICT بویژه در ارتباط با شبکه های نسل آتی یکی دیگر از بندهای مصوب سند پیشنهادی ایران در این اجلاس بود.
وی استفاده از ICT برای حفظ محیط زیست و تاثیر آن در حل معضلات کنونی مانند انرژی و آلودگی محیط زیست و مدنظر قرار گرفتن مضرات امواج رادیویی در تراکنش با محیط از لحاظ بیولوژیکی و صنعتی را از دیگر بندهای مصوب سند پیشنهادی ایران در اجلاس مقدماتی کنفرانس جهانی توسعه مخابرات(WTDC) عنوان کرد.
کرم پور گفت: جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مقدماتی کنفرانس جهانی توسعه مخابرات خواستار فعالیت بیش از پیش کشورهای عضو اتحادیه مخابراتی آسیا- اقیانوسیه
(APT) در زمینه دسترسی به سرویس های مخابراتی در مناطق دور افتاده و روستایی شد.
وی افزود: تنها یکی از بندهای پیشنهادی سند ارایه شده ایران در این اجلاس که مربوط به بحث ترافیک شبکه می شد نیز مطرح نشد اما جهت بررسی در آینده مدنظر قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا