نگاهی کوتاه به زندگی مرحوم دکتر سلیمانی پور

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا دکتر سلیمانی پور سحرگاه پنجشنبه گذشته بر اثر نشت گاز مونوکسیدکربن از شوفاژخانه منزلش به دلیل گاز گرفتگی جان سپرد.وی در دوران دانشجویی به همراه دیگر دانشجویان مسلمان تا پیروزی انقلاب به مبارزه علیه نظام طاغوت شاهنشاهی پرداخت .پس از تعطیلی دانشگاه ها به دلیل انقلاب فرهنگی در سال …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا دکتر سلیمانی پور سحرگاه پنجشنبه گذشته بر اثر نشت گاز مونوکسیدکربن از شوفاژخانه منزلش به دلیل گاز گرفتگی جان سپرد.
وی در دوران دانشجویی به همراه دیگر دانشجویان مسلمان تا پیروزی انقلاب به مبارزه علیه نظام طاغوت شاهنشاهی پرداخت .
پس از تعطیلی دانشگاه ها به دلیل انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۵۸ با حضور در مدیریت جهاد سازندگی آبادان به تلاش در عرصه آبادانی و سازندگی در آبادان و خرمشهر پرداخت . با آغاز جنگ تحمیلی بلافاصله در جبهه های حق علیه باطل حضور یافت و به مدت ۶۰ ماه بطور داوطلبانه در حوزه ها ی تخصصی و فنی مخابرات و جنگ الکترونیک به فعالیت خود ادامه داد .
ایشان تحصیلات کارشناسی خود را با اخذ مدرک مهندسی برق از دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۶۴ به پایان رساند تا بتواند نقش موثری در پایه گذاری مخابرات نوین سپاه ایفا نماید. در سال ۱۳۷۰ موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته مخابرات در دانشگاه خواجه نصیر گردید .  مدرک دکتری خود را با تخصص مخابرات سیار از دانشگاه واترلو کانادا در سال ۱۳۷۸ دریافت کرد و پس از آن در مسوولیت های مختلف اجرایی زیر به خدمت پرداخت :
قائم مقام دانشکده فنی و مهندسی ۷۹-۷۸
ریاست پروهشکده فنی و مهندسی ۷۹-۷۸
ریاست دانشکده و پژوهشکده فنی و مهندسی ۸۴-۷۹
قائم مقام دانشگاه امام حسین ( ع ) ۸۵-۸۴
عضو هیات کنسرسیوم صبافون ۸۴
مدیر کنسرسیوم زین – ایران ۸۷
مدیر کنسرسیوم اعتماد مبین ۸۷
 در این مدت در حوزه تحقیقات ۱۴ طرح ملی و سازمانی را مدیریت نمود و ۱۹ مقاله در مجلات و کنفرانس های معتبر داخل و خارج به چاپ رساند .
راهنمایی ۲۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری نیز از دیگر فعالیت های این دانشمند فرزانه بود که نشان از اهمیت و اهتمام ایشان به حوزه علم و دانش بود .
روحش شاد و راهش پر رهرو باد.
۱۱۷/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا