نحوه صحیح استفاده از ابزارهای ارتباطی باید به مردم آموزش داده شود

علیرضا سلیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس بابیان اینکه بیشتر جوانان به استفاده از وسایلی همچون موبایل گرایش دارند، گفت: پیشرفت علمی در جوامع امروزی امری غیر قابل کنترل است و ما نمی‌توانیم در مقابل پیشرفت و توسعه علم سد ایجاد کنیم.عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم نحوه استفاده …

علیرضا سلیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس بابیان اینکه بیشتر جوانان به استفاده از وسایلی همچون موبایل گرایش دارند، گفت: پیشرفت علمی در جوامع امروزی امری غیر قابل کنترل است و ما نمی‌توانیم در مقابل پیشرفت و توسعه علم سد ایجاد کنیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم نحوه استفاده درست از ابزارهای ارتباطی را به فرزندانمان بیاموزیم باید فرهنگ استفاده از این ابزار در فرزندان نهادینه شود.
سلیمی اضافه کرد: استفاده از موبایل، اینترنت و ابزارهای این چنینی باید با نظارت والدین صورت بگیرد چرا که ممکن است نوجوانان به سایت‌هایی مراجعه کنند که بعدها دچار مشکلات اخلاقی شوند.
سلیمی با اشاره به اینکه استفاده از ابزارهای ارتباطی باید فرهنگ سازی شود گفت: در حال حاضر برنامه‌های مراکز فرهنگی که در کشور وجود دارد بیشتر مربوط به ادبیات و هنر است و در خصوص استفاده از ابزارهای ارتباطی برنامه‌ای ندارند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: برای اینکه جوانان نحوه درست استفاده از وسایل ارتباط جمعی را بیاموزند باید در مراکز فرهنگی کلاس‌هایی با عنوان “فرهنگ استفاده از ابزار‌های ارتباطی ” ایجاد شود.
سلیمی ابراز داشت: یکی از مشکلاتی که ما در جامعه داریم این است که فرزندان در دوران کودکی و نوجوانی با روش‌های صحیح و درست تربیت نمی‌شوند به طوری که با کوچکترین تلنگری هویت ملی و ایرانی خود را از دست می‌دهند.
وی اضافه کرد: مهمترین اقدام در این خصوص این است که والدین راه‌های درست تربیتی را بیاموزند و بر اساس همان روش‌ها فرزندان خود را تربیت کنند.
سلیمی به استفاده والدین از آموزه‌های دینی برای تربیت اشاره کرد و گفت: اگر والدین به آموزه‌های دینی در خصوص تربیت اشراف داشته باشند و نحوه برخورد با جوان را بدانند، ‌جوانان درست تربیت می‌شود به طوری که در دوره جوانی و نوجوانی کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.
سلیمی اظهار داشت: البته مهمترین اقدام در برخورد صحیح با فرزند داشتن ادبیاتی مناسب و زبانی خوش است چرا که اگر فرزند به والدین خود اعتماد پیدا کند مطمئناً برای استفاده از هر چیز از والدین خود راهنمایی می‌خواهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا