گیگابایت کارت گرافیک ATI HD5970 را به بازار عرضه کرد

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا بعد از انتشار کارت گرافیک ۵۸۷۰ این شرکت که با استقبال مصرف کنندگان و مخاطبان کارت های گرافیک رده High end مواجه شد، این بار ATI با عرضه این کارت توانست بعد از مدت ها از سایه nVIDIA بیرون بیاید و قدرتمند ترین کارت گرافیک جهان را به مصرف …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا بعد از انتشار کارت گرافیک ۵۸۷۰ این شرکت که با استقبال مصرف کنندگان و مخاطبان کارت های گرافیک رده High end مواجه شد، این بار ATI با عرضه این کارت توانست بعد از مدت ها از سایه nVIDIA بیرون بیاید و قدرتمند ترین کارت گرافیک جهان را به مصرف کنندگان عرضه کند.
ATI کارت جدید خود را که از دو تراشه گرافیکی ۵۸۷۰ بهره می برد، ۵۹۷۰‌ نامیده است.
گیگا بایت کارت گرافیک که از ۲GB حافظه DDR5 بهره می برد و  GV-R597D5-2GD-B نام دارد را بزودی در بازار کشور عرضه می کند.
گیگابایت برای کارت گرافیک مدل GV-R597D5-2GD-B خود، ۲GB حافظه DDR5 سامسونگ در نظر گرفته است که هر هسته توان استفاده از یکGB آن را بصورت اختصاصی دارد.
این حافظه ها هریک با یک درگاه ۲۵۶ بیتی به تراشه اصلی مرتبط هستند.
گیگابایت در تولید این کارت از لایه های PCB دو اونس مس استفاده کرده است. کاهش دمای PCB به واسطه این امکان، به مهندسین این شرکت امکان داده است تا سرعت چرخش فن خنک کننده کارت را از میزان استاندارد پایین تر آورده و بدین ترتیب ضمن حفظ دما، فشار برقی کمتری را به رایانه تحمیل کنند.
گیگابایت برای تکمیل کردن پنل خروجی کارت خود، از دو درگاه DVI، یک درگاه HDMI و یک درگاه Mini Display-Port استفاده کرده است.
این کارت گرافیک به زودی در بازار ایران موجود خواهد شد و مثل همیشه انتظار می رود که اولین نمونه ۵۹۷۰ بازار کشور، کارت GV-R597D5-2GD-B  گیگابایت باشد.
۱۲۸/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا