آزمایشگاه تحقیقاتی تجارت الکترونیکی راه اندازی می شود

به گزارش  سازمان خبری موبنا ، روابط عمومی مرکز تحقیقات مخابرات ایران اعلام کرد : هدف این پارادایم جدید تجاری، ارائه خدمات از طریق سیستم های الکترونیکی و ارتباط اینترنتی به منظور ایجاد ارزش افزوده در سازمان ها و تقویت تجارت آنان است.برای ایجاد زیرساختهای پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص در این حوزه، پژوهشکده فناوری اطلاعات …

به گزارش  سازمان خبری موبنا ، روابط عمومی مرکز تحقیقات مخابرات ایران اعلام کرد : هدف این پارادایم جدید تجاری، ارائه خدمات از طریق سیستم های الکترونیکی و ارتباط اینترنتی به منظور ایجاد ارزش افزوده در سازمان ها و تقویت تجارت آنان است.
برای ایجاد زیرساختهای پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص در این حوزه، پژوهشکده فناوری اطلاعات این مرکز اقدام به راه اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی تجارت الکترونیکی در دانشگاه تربیت مدرس نموده است.
موضوعات کاری این  آزمایشگاه  با توجه به نیاز کشور در تعامل با متخصصین امر در وزارت بازرگانی تعیین شده و حول سه محور سرویس ها و تعاملات B2B( تعاملات بین بنگاهی)، خرید و فروش و ارائه خدمات بر خط ومدیریت کسب و کار متمرکز می باشد.
این آزمایشگاه ضمن ارائه زیر ساختهای مناسب سخت افزاری و نرم افزاری برای انجام پژوهشهای بنیادی و کاربردی در حوزه تجارت الکترونیکی، فضای مناسبی را جهت استقرار و ارزیابی فرایندهای تجارت الکترونیکی در حوزه تعاملات B2B ایجاد خواهد نمود.
با استقرار نرم افزارها و سخت افزارهای مورد نیاز، زمینه لازم برای بررسی و بکارگیری شیوه های محک زنی (Benchmarking ) نرم افزارها و فرایندهای تجارت الکترونیکی در حوزه B2B فراهم شده و بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری لازم جهت تست ویژگیهای نمایش، محتوا، پیمایش و تراکنش در حوزه تجارت الکترونیکی ایجاد خواهد شد .
پس از راه اندازی این  آزمایشگاه مذکور، اساتید  دانشگاه های کشور می توانند از قابلیت های آن در هدایت و انجام پایان نامه های دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در گرایش های مرتبط با تجارت الکترونیکی به نحو موثری استفاده نموده و دانش حاصل از آن را در راستای رفع نیازهای کشور به کار گیرند.
با توجه به بررسیهای انجام شده و نظرات صاحبنظران ، ایجاد مجموعه ای با قابلیت تست و تایید نمونه در حوزه تجارت الکترونیکی بویژه در لایه های B2B ، یکی از اولویتها و نیازهای مبرم کشور و حتی منطقه می باشد. به همین دلیل افق آتی این آزمایشگاه رسیدن به آزمایشگاه تست و تایید نمونه در سطح منطقه می باشد این امر نیازمند مشارکت گسترده بین بخشی، با وزارت بازرگانی بعنوان متولی اصلی بحث تجارت الکترونیکی در کشور می باشد. اقدامات اولیه در این خصوص توسط پژوهشکده فناوری اطلاعات این مرکز در حال برنامه ریزی است.
مرکز تحقیقات مخابرات ایران با هدف ایجاد آزمایشگاههای تحقیقاتی و تایید نمونه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور تجهیز و راه اندازی ۲۹ آزمایشگاه تخصصی را در برنامه کاری خود دارد.
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا