میانگین بازدهی بورس منفی شد

افزایش رفت و آمدهای مسئولین سیاسی کشورمان به سایر کشورها و بالعکس شاید یکی از مهمترین وقایع هفته ای که گذشت بود اما در مجموع می توان گفت بورس هفته ای تقریباٌ بدون حاشیه را تجربه نمود .به گزارش بورس نیوز  شاید به همین دلیل هم بود که پس از تلطیف تنش های بوجود آمده …

افزایش رفت و آمدهای مسئولین سیاسی کشورمان به سایر کشورها و بالعکس شاید یکی از مهمترین وقایع هفته ای که گذشت بود اما در مجموع می توان گفت بورس هفته ای تقریباٌ بدون حاشیه را تجربه نمود .
به گزارش بورس نیوز  شاید به همین دلیل هم بود که پس از تلطیف تنش های بوجود آمده در خصوص مناقشه هسته ای ایران ، شاخص بورس که در هفته های گذشته در یک روند نزولی قرار داشت  با تغییر روند مجدداً در مدار رشد قرار گرفت که البته به نظر می رسد در هفته جاری این روند به شدت به مورد تهدید قرار گرفته است.
گفتنی است شاخص بورس که در ابتدای هفته گذشته در محدوده ۱۲۰۸۶ واحد قرارداشت تا روز دوشنبه آن هفته نیز در یک روند نزولی به رقمهای پایین تر از ۱۲ هزار واحد نیز کاهش یافت. اما از روز سه شنبه این روند تغییر کرد و شاخص در روز چهارشنبه به رقم ۱۲۱۱۳.۴ واحد افزایش یافت.
جالب است بدانید در این هفته شاخص صنایعی همچون خودرو و قطعات ، فلزات اساسی با افت مواجه و در مقابل فرآورده های نفتی ، بیمه و گروه برقی با رشد مواجه شدند.
اما در اتفاقی نادر در سال جاری میانگین بازدهی این هفته بازار منفی شد شایان ذکر است میانگین بازدهی بازار در این هفته به ( ۰.۴۳-) رسید لیزینگی ها بیشترین میانگین بازدهی و وسایل مخابراتی کمترین میانگین بازدهی را در هفته قبل به ثبت رساندند.
سرمایه گذاری توکا فولاد ،کاشی سینا به ترتیب با ۱۸.۳ و ۱۴.۸ درصد بیشترین میزان بازدهی و ملی سرب روی، آلومراد و هپکو به ترتیب با ( ۲۳.۴۴-) ، (۲۱.۳۵- ) و(۱۷.۳۵) درصد پایین ترین بازدهی را داشته اند. همچنین اکثر شرکت های گروه پتروشیمی در مجموع طی این هفته با نوسان منفی روبرو بوده اند .
در پایان خاطر نشان می شود در هفته ای که گذشت بیش از ۲۵۶ نماد مورد معامله قرار گرفتند که تعداد سهام معامله شده در این مدت به بیش از ۶۴۶.۴۴ میلیون سهم و ارزش معاملات به بیش از ۱۵۴۰ میلیارد ریال بالغ گردید. بازار به لحاظ ارزش معاملات و بازدهی در مجموع نسبت به هفته ماقبل خود کاهش نشان می دهد.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا