تعریف مناسبی ازIT در کشور وجود ندارد

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سعید مهدیون با حضور در مدیا سنتر نمایشگاه الکامپ و در نشست خبری تاکید کرد: ۸۰ درصد معضلات صنف آی تی در کشور موضوع فنی نیست بلکه به روش و گردش کار شرکت ها و مدیران مربوط می‌شود به طوریکه این امر منجر به این شکاف شده …

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سعید مهدیون با حضور در مدیا سنتر نمایشگاه الکامپ و در نشست خبری تاکید کرد: ۸۰ درصد معضلات صنف آی تی در کشور موضوع فنی نیست بلکه به روش و گردش کار شرکت ها و مدیران مربوط می‌شود به طوریکه این امر منجر به این شکاف شده است.
به گفته وی مهم ترین معضل صنعت آی تی در ایران تعاریف نامناسب مدیران شرکت‌ها، نهادها و سازمان‌های مرتبط با آی تی است به طوریکه باید برای ارتقاء رتبه کشور به اجماع رسید.
مهدیون در بخشی از سخنان خود با با بیان اینکه حوزه الکترونیک در نمایشگاه امسال مغفول مانده و بهای بیشتری به صنعت کامپیوتر داده شده به طوریکه شاهد پیشرفت چشمگیری در غرفه‌های نرم افزاری بودیم ابراز کرد: در نمایشگاه‌های تخصصی کامپیوتر، به دلیل بازدید مردم عادی شرکت‌های بزرگ حضور کمرنگی دارند همچنین در حوزه سخت افزار شاهد فروش قطعات بودیم اما در حوزه الکترونیک بسیار ضعیف عمل شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اجلاس سال ۲۰۰۵ که بر روی تعریف مناسب آی تی هم اندیشی شده بود تنها ۱۳ کشور اروپایی تعریف مناسبی داشتند ،۳۵ کشور آسیایی در حال تعریف و ۳۵ کشور دیگر تعریفی در این زمینه نداشتند.
به گفته مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات ایران سال گذشته پیشنهاد تعامل با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و شورای انفورماتیک در راستای یکسان نمودن نقطه نظرات و بینش نهادها و سازمان‌های مرتبط با آی تی داده شده اما متاسفانه هنوز توافقی صورت نگرفته و هر سازمان تعاریف خود را در راس برنامه هایش قرار داده است.
وی رتبه‌ IT کشور را در منطقه معقول دانست و افزود: نمایشگاه امسال می توانست بهتر برگزار شود و دولت الکترونیک نیز خدمات خود را ارائه دهد همچنین شرکت فناوری اطلاعات ایران که تا سال گذشته در تله کام شرکت می کرد امسال با رویکردی جدید کار خود را در الکامپ آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا