طرح ملی رومینگ تلفن همراه در استان یزد اجرا می شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از اجرا و تکمیل رومینگ بین اپراتورهای تلفن همراه در روستاها و محورهای جاده‌ای این استان، با همکاری همراه اول، ایرانسل و نورتل خبر داد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، اکرم فداکار مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد هدف از اجرای طرح رومینگ ملی بین اپراتورهای تلفن همراه را استفاده بهینه و حداکثری اپراتورها از زیرساخت‌های یکدیگر برای برقراری ارتباط مناسب و پایدار در اقصی نقاط کشور دانست.
وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات رومینگ بین اپراتوری در دنیا، روشی متداول برای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات است بیان کرد: در راستای اجرای این طرح در یزد، امکان استفاده مشترکین ایرانسل از خدمات اپراتور همراه اول در بیش از ۳۳۰ روستا و همچنین امکان استفاده مشترکان همراه اول از شبکه اپراتور ایرانسل در بیش از ۳۰ روستای استان فراهم شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد افزود: با بهره‌برداری از طرح رومینگ ملی در شبکه اپراتور کوه نور، اهالی ۴ روستای دربید، مزرعه میرها، فضل آباد سفلی و باغدر که از خدمات شبکه ارتباطی نورتل استفاده می‌کردند با فعال شدن رومینگ این شرکت می‌توانند از خدمات دو اپراتور همراه اول و ایرانسل نیز استفاده کنند.
نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان یزد اجرا و توسعه طرح رومینگ ملی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را اقدامی مهم و ارزشمند دانست که امکان ارتباط بهتر برای مشترکین تلفن همراه را در محورها و مناطق روستایی فراهم کرده است.
بر اساس این گزارش، رومینگ ملی (طرح استفاده متقابل از شبکه‌های تلفن همراه) خدمتی است که با استفاده از آن یک اپراتور خدمات شبکه خود را در اختیار سایر اپراتورها قرار می‌دهد و اگر در نقطه‌ای یک اپراتور پوشش ندارد بتواند از شبکه اپراتور دیگر استفاده کند، در این حالت هنگامی که مشترک از محدوده پوشش دهی اپراتور خود خارج می‌شود امکان برقراری ارتباط و دریافت خدمات تعریف شده از طریق شبکه اپراتور دیگر را دارا می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا