آخرین دستاوردهای تلکام دهم

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات ، به گفته مسوولان برگزاری این نمایشگاه، یکی از اهداف اصلی تله کام تبادل اطلاعات متخصصان، مدیران و کارشناسان بخش‌های دولتی و خصوصی و دست ‌اندرکاران این صنعت است . گروهی از بازدیدکنندگان تخصصی برای مشاهده و آشنایی با آخرین فن‌آوری‌ها و تولیدات …

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات ، به گفته مسوولان برگزاری این نمایشگاه، یکی از اهداف اصلی تله کام تبادل اطلاعات متخصصان، مدیران و کارشناسان بخش‌های دولتی و خصوصی و دست ‌اندرکاران این صنعت است . گروهی از بازدیدکنندگان تخصصی برای مشاهده و آشنایی با آخرین فن‌آوری‌ها و تولیدات صنعت مخابرات و ارتباطات کشور و جهان در نمایشگاه حضور پیدا کردند.
در دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی ۱۵۴ شرکت و واحد تولیدی داخلی و ۴۶ شرکت خارجی یا نمایندگی‌های آنان از ۱۰ کشور جهان آخرین دستاوردهای خود را در زمینه ارتباطات، مخابرات و فن‌آوری اطلاعات در معرض دید کارشناسان و علاقه‌مندان قرار دادند.
در این نمایشگاه شرکت مخابرات ایران، مخابرات استان تهران و ارتباطات سیار، نخستین حضور خود بعد از خصوصی سازی را تجربه کردند و آخرین دستاوردهای خود را که در قالب یک شرکت دولتی محقق کرده بودند در معرض دید عموم قرار دادند.
بر همین اساس می توان گفت، رقابت در تلکام دهم بین دو اپراتور تازه خصوصی شده یعنی همراه اول و اپراتوردوم قابل توجه بود .همراه اول و ایرانسل با سرویس‌های جدید در نمایشگاه حضور یافتند و سعی کردند، توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کنند. به شهادت حاضران، گستردگی فعالیت های مجموعه شرکت ارتباطات سیار چه از نظر مساحت و چه از نظر سرویس های جدید ارائه شده بیش از رقیبش مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.
در نمایشگاه تله‌کام امسال محصولات و سرویس‌های ارزش افزوده همراه‌اول در طیف متنوعی به صورت رایگان به مشترکان عرضه و با استقبال فراوان همراه شد.
شرکت ارتباطات سیار به تهیه بسته‌های جدید سرویس GPRS با کاهش تعرفه و ارایه آن‌ها به بازدیدکنندگان اقدام کرده بود.
استفاده از سرویس GPRS در زمان پیک ۱۴.۸ ریال و در زمان غیرپیک ۴ ریال است .درصورت استفاده از این بسته‌ها این تعرفه‌ها دو تا سه برابر کاهش می‌یابد. مدت زمان استفاده از این بسته‌ها یک ماه است و درصورت استفاده بیش از حجم تعیین شده در بازده زمانی مقرر، (یعنی یک ماه )هزینه هر کیلوبایت در زمان پیک پنج ریال و در غیر آن ۱.۵ ریال است.
به طور کلی، در نمایشگاه تلکام تهران، بیش از ۳۰ سرویس جدید از سوی اپراتور اول معرفی و برای بهره برداری مشترکان ارائه شد.
مخابرات استان تهران سرویس هاس شبکه هوشمند و پرداخت غیرحضوری یا همان ۱۸۱۸ را در معرض دید عموم گذاشت. شرکت مخابرات ایران نیز سرویس های جدیدی نظیر سرویس “خدمات پیشرفته ارتباطی” را به مخاطبان ارائه کرد. 
شرکت ارتباطات زیرساخت، مرکز تحقیقات مخابرات ایران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز به عنوان نهادهای حاکمیتی زیرمجموعه وزارت ارتباطات در این نمایشگاه حاضر شده و آخرین تلاش های خود را به علاقه مندان عرضه کردند.
شاید یکی از نقاط ضعف این نمایشگاه را بتوان ساعت بازدید از آن دانست چراکه بسیاری از دانشجویان و یا کارمندان بعد از ساعت اداری قادرند از نمایشگاه دیدن کنند اما ساعت پایان نمایشگاه ساعت ۱۶ بود. 
بسیاری از غرفه داران معتقد بودند جدایی این نمایشگاه از الکامپ موجب تخصصی تر شدن فضای آن شد. چرا که سال گذشته از همه قشر بازدیدکننده‌ به نمایشگاه می‌آمدند و با مراجعه به غرفه‌های تلکام موضوعات غیرمرتبط مثل این که سی‌دی برای فروش می‌خواستند و یا درخواست کارت اینترنت را مطرح می‌کردند که طبیعتا پاسخ به هر بازدیدکننده‌ای زمان زیادی را می‌برد.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا