پهنای باند کافی در کشور ایجاد شود

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا علی مطهری درهمایش مرکز داده ها با بیان اینکه مجلس همانند سیستم دولتی نیست  وانتصابات در این نهاد توسط مردم صورت می گیرد اظهار داشت: نمایندگان در مجلس  بر اساس انتخاب مردم عهده دارمسولیت هامی شوند.وی با اشاره به فعالیت  کمیسیون صنایع ومعادن وکمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:  …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا علی مطهری درهمایش مرکز داده ها با بیان اینکه مجلس همانند سیستم دولتی نیست  وانتصابات در این نهاد توسط مردم صورت می گیرد اظهار داشت: نمایندگان در مجلس  بر اساس انتخاب مردم عهده دارمسولیت هامی شوند.
وی با اشاره به فعالیت  کمیسیون صنایع ومعادن وکمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:  مطالبی که از سمت دولت به مجلس ارجاع داده می شود ،توسط این کمیسیون وکمیته  به صورت کارشناسی مورد پیگیری قرار میگیرد.
وی با بیان اینکه زیرساخت هم شامل شاخه حاکمیتی و هم  مرتبط به بخش فنی است. اظهار داشت: در سال های ۷۰ موضوع تلفن همراه و  عدم نیازبه این تکنولوژی  درمجلس مطرح بود که به عنوان  وسیله ای لوکس و غیرضروری  شناخته شده بود.
وی با بیان اینکه  امروزه ضرورت استفاده از این وسیله بسیار بیش از سرویسهای این وسیله قابل استفاده است، افزود: کاربران سرویس های جدید ارزش افزوده مطالبه می کنند که بیانگررشد فناوری اطلاعات در کشور است.
مطهری با تاکید بر اینکه انتظارات عموم مردم  نسبت به ده سال وحتی  یک سال گذشته متفاوت  است ، گفت: برای توسعه فناوری اطلاعات، باید تفکر مدیران جامعه تغییرکند.
وی خاطر نشان کرد: نگاه به فضای سایبر با فضای  معمولی متفاوت است اما در کشور ما به این موضوع در کنار موارد مشابه مورد توجه قرار می گیرد.
مطهری گفت: بایدبه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات   نگاه سیاسی نشود واین حوزه  به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار بگیرد.
وی گفت: مجلس آماده  است به حل و فصل مباحثی که به صورت لوایح به مجلس می آید بپردازد ، موانع قانونی را برطرف واین بخش  را برای فعالیت آماده کند.
به گفته وی ، ایجاد پهنای باند مناسب اینترنت باید مشوق اصلی فعالیت در این فضا باشند.
گفتنی است همایش زیرساخت های دولت الکترونیک امروز و فردا (۲۵ و ۲۶ آبان ماه جاری ) از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار می شود.
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا