باید حدود ۵۰۰ محصول حوزه IT به تایید موسسه استاندارد برسد

علی انصاری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا  اظهار داشت: حدود ۲۵ محصول از حوزه فناوری اطلاعات  و IT توسط موسسه استاندارد تایید شده است.وی  خاطر نشان کرد: تایید استاندارد محصولات حوزه IT حرکتی مستمر است و باید به شکل مکرر انجام شود.به گفته انصاری ، شناسایی کالایی که باید به تایید موسسه …

علی انصاری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا  اظهار داشت: حدود ۲۵ محصول از حوزه فناوری اطلاعات  و IT توسط موسسه استاندارد تایید شده است.
وی  خاطر نشان کرد: تایید استاندارد محصولات حوزه IT حرکتی مستمر است و باید به شکل مکرر انجام شود.
به گفته انصاری ، شناسایی کالایی که باید به تایید موسسه استاندارد برسد ،وظبفه این موسسه است. اما وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات نیازمندی ها و اولویت های خود را دراین زمینه اعلام می کند.
پیش از این مدیرکل دفتر امور زیربنایی وزارت ارتباطات گفته بود ،زمان تدوین استاندارد در موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی، طولانی است و این موضوع به دلیل تغییر سریع تکنولوژی در حوزه it قابلیت اجرایی ندارد.
به گفته وی، بر این اساس مقرر شده  در مواردی که نیاز به بومی سازی نیست، به جای تدوین استاندارد در حوزه it تعیین استاندارد صورت گیرد و به واسطه آن تصویب استاندارد در موسسه مذکور سرعت پیدا کند.
۱۱۷/۱۵

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا