سه سال دیگر ۹/۵ میلیارد نفر موبایل دارند

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از سافت پدیا، در طول فصل تابستان تمایل کاربران به گوشی های هوشمند از افزایش چشمگیری برخوردار شد.تحقیقات Infonetics Research  نشان داد که تعداد کاربران موبایل در سال ۲۰۰۸ حدود چهار برابر مشترکان خطوط ثابت بود. با این حال در مقایسه با پیش بینی های قبلی این …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از سافت پدیا، در طول فصل تابستان تمایل کاربران به گوشی های هوشمند از افزایش چشمگیری برخوردار شد.
تحقیقات Infonetics Research  نشان داد که تعداد کاربران موبایل در سال ۲۰۰۸ حدود چهار برابر مشترکان خطوط ثابت بود. با این حال در مقایسه با پیش بینی های قبلی این تعداد از رشد ۴/۱۷ درصدی در طول سال گذشته برخوردار شد، در حالی که تعداد دسترسی کاربران به خطوط ثابت ۵/۵ درصد کاهش یافت.
اما بحران اقتصادی جهان مانع نشد که مردم از سرویس های ارتباطی استفاده نکنند اما این قضیه به استفاده بیشتر مردم از خطوط ثابت تلفن انجامید.
پیش بینی می شود تعداد مشترکان موبایل تا پنج سال آینده رشد فزاینده ای داشته باشد و بیشترین میزان استفاده از کاربردهای موبایلی سرویس های صوتی خواهد بود که بیشترین میزان نیاز مخصوصا در کشورهای برزیل، روسیه، هند و چین را در بر می گیرد.
بر اساس تحقیقات این شرکت دسترسی به خطوط ثابت در کشورهای آمریکای شمالی و چین سریع تر از نواحی دیگر کمرنگ شد  و با سرعت بیشتری تغییر از سیم مسی به خطوط فیبری اتفاق افتاد. البته بحران اقتصادی هم بر این قضیه تاثیر گذاشت. کاربران ترجیح می دهند از دست خطوط ثابت تلفن رها شوند. اما تلفن های همراه یا گوشی های هوشمندشان را نگه دارند.
۱۳۵/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا