شبکه سازی مخابراتی در پنج شهر افغانستان با سرمایه ۲۰ میلیون دلار

بهروز اسراری ارشاد در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا درباره برقراری خطوط ارتباطی با کشور افغانستان اظهار داشت: به دلیل شرایط مکانی کشور افغانستان امکان برقراری ارتباط از طریق فیبر نوری با این کشور تنها تا شهر هرات وجود دارد .وی گفت: برای برقراری ارتباط در دیگر شهرهای این کشور از ارتباطات ماهواره …

بهروز اسراری ارشاد در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا درباره برقراری خطوط ارتباطی با کشور افغانستان اظهار داشت: به دلیل شرایط مکانی کشور افغانستان امکان برقراری ارتباط از طریق فیبر نوری با این کشور تنها تا شهر هرات وجود دارد .
وی گفت: برای برقراری ارتباط در دیگر شهرهای این کشور از ارتباطات ماهواره ای استفاده خواهیم کرد که این پروژه در حال انجام است.
اسراری ارشاد ادامه داد: برقراری ارتباط با کشور سوریه نیز از طریق ارتباطات مستقیم ماهواره ای انجام شده و امکان کابل کشی از طریق فیبرنوری میسر نشده است.
وی با بیان اینکه پروژه های مخابراتی که قرار است از محل کمک های بلاعوض ایران به کشورهای افغانستان ، سوریه و عراق انجام شود در حال پیگیری است ، تصریح کرد: شبکه سازی مخابراتی در پنج شهر افغانستان با اعتبار ۲۰ میلیون دلار توسط کارخانجات کابل مخابراتی شهید قندی روبه اتمام است و بازسازی مرکز آموزش مخابرات افغانستان با شش میلیون دلار در آستانه بهره برداری قرار دارد.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا