طراحی و ساخت ماهواره‌های دانشجویی در کشور

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت مخابرات ایران، فرقانی با بیان این مطلب اظهار داشت: اجرای این پروژه‌ها در دولت نهم آغاز شده و مطابق برنامه زمانبندی در حال پیشرفت است.وی افزود: ساخت و بهره‌برداری از ماهواره با کاربرد سنجش از راه دور از دیگر برنامه‌های سازمان فضایی ایران است که کار …

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت مخابرات ایران، فرقانی با بیان این مطلب اظهار داشت: اجرای این پروژه‌ها در دولت نهم آغاز شده و مطابق برنامه زمانبندی در حال پیشرفت است.
وی افزود: ساخت و بهره‌برداری از ماهواره با کاربرد سنجش از راه دور از دیگر برنامه‌های سازمان فضایی ایران است که کار طراحی و ساخت آن با استفاده از نیروهای توانمند داخلی انجام خواهد شد، طراحی و ساخت ماهواره‌های مشترک با کشورهای اسلامی نیز در دستور کار مسوولان قرار دارد.
رییس سازمان فضایی ایران خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در مرحله مذاکره با کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی هستیم تا بتوانیم، کار ساخت و بهره‌برداری از این ماهواره را که کاربردی سنجشی خواهد داشت، عملیاتی کنیم.
فرقانی درباره آخرین وضعیت ماهواره مصباح نیز تصریح کرد: با توجه به تعهدات شرکت خارجی، پرتاب این ماهواره باید توسط آنها انجام می‌شد که هم‌اکنون در حال مذاکره برای عملیاتی شدن آن هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا