طلب کارگران صنایع مخابراتی راه‌دور ایران به ۸ ماه رسید

در حالی که مطالبات معوقه کارگران صنایع مخابراتی راه‌دور ایران به بیش از ۸ ماه رسیده‌است، کارگران این کارخانه از مخالفت مسوولان استان فارس با برگذاری تجمع‌های کارگری خبر می‌دهند.به گزارش ایلنا، کارگران می‌گویند: با گذشت یک هفته از آخرین تجمع اعتراضی کارگران کارخانه صنایع مخابراتی راه‌دور ایران نه تنها هیچ اقدامی در خصوص پرداخت …

در حالی که مطالبات معوقه کارگران صنایع مخابراتی راه‌دور ایران به بیش از ۸ ماه رسیده‌است، کارگران این کارخانه از مخالفت مسوولان استان فارس با برگذاری تجمع‌های کارگری خبر می‌دهند.
به گزارش ایلنا، کارگران می‌گویند: با گذشت یک هفته از آخرین تجمع اعتراضی کارگران کارخانه صنایع مخابراتی راه‌دور ایران نه تنها هیچ اقدامی در خصوص پرداخت مطالبات و بازگشایی کارخانه صورت نگرفته است بلکه مسوولان استانی تاکنون سعی کرده‌اند تا حرکت‌های اعتراضی کارگران جلو گیری کنند.
یکی از کارگران در گفتگو با ایلنا گفت: آخرین بار و در شهریور ماه، ۳۰۰ هزار تومان از طلب چند میلیون تومانی هرکارگر پرداخت شد.
وی گفت: با وجود اینکه برخی از کارگران در اعتراض به وضع موجود چند بار دست به حرکت‌های انتحاری زده‌اند اما مسووولان به جای پیگیری برای پرداخت مطالبات کارگران و بازگشایی کارخانه، استفاده از بیمه بیکاری را به کارگران توصیه می‌کنند.
وی گفت: پیش از این نیز جمعی از اعضای کمسیون اجتماعی مجلس پس از بازدید از این کارخانه راها شده و وضعیت کارگران آن وعده داده‌بودند تا در تهران به این وضع رسیدگی کنند.
کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران که در استان فارس واقع است؛ پس از واگذاری به بخش خصوصی به حالت نیمه تعطیل در‌آمد و پرداخت مطالبات ۹۰۰ کارگر آن به تعویق افتاد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا