نگاهی به خرید و فروش از وب

از زمان راه‌ اندازی شبکه وب که به بیش از سه دهه قبل باز می‌‌گردد، بیش از یک میلیارد نفر کاربر اینترنت در دنیا وجود دارد این امر یعنی یک میلیارد نفر تاجر بالقوه.در یک بررسی اجمالی، در اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی حجم مبادلات الکترونیکی در آمریکا ۷۰۰ میلیارد دلار و در سایر کشورها ۳۳۰ …

از زمان راه‌ اندازی شبکه وب که به بیش از سه دهه قبل باز می‌‌گردد، بیش از یک میلیارد نفر کاربر اینترنت در دنیا وجود دارد این امر یعنی یک میلیارد نفر تاجر بالقوه.
در یک بررسی اجمالی، در اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی حجم مبادلات الکترونیکی در آمریکا ۷۰۰ میلیارد دلار و در سایر کشورها ۳۳۰ میلیارد دلار بوده است انجام مبادلات اکترونیکی توسط شرکتها و مصرف‌کنندگان اروپایی در سال ۲۰۰۴ معادل ۱۶۰۰ میلیارد دلار یا ۳/۶ درصد کل معاملات در اروپا بوده است.حجم تجارت الکترونیکی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس سالانه ۳/۱ میلیارد دلار تجارت الکترونیکی بوده است.
در بسیاری از کشورها بویژه کشورهای توسعه یافته جهان چون آمریکا و اروپای غربی دیگر خریدها از طریق اینترنت و غیر حضوری انجام می‌شود.دلیل این امر وجود زیرساخت های قوی مخابراتی و الکترونیکی فرهنگسازی برای انجام مبادلات آنلاین، کاهش هزینه‌های خرید از طریق اینترنت و سهولت انجام کار است.
اکنون سایت های معتبر و مشهور اینترنتی چون ebay در آمریکا شاهد معامله و خرید و فروش آنلاین میلیونها دلار در روز از طریق اینترنت هستند که این امر نشان از اهمیت مقوله خرید و فروش اینترنتی در دنیای امروزی است.

یک نمونه
از زمانی که اولین خودروی امروزی جهان در سال ۱۸۷۷ میلادی تولید شد، تا کنون میلیون‌ها دستگاه خودرو در دنیا تولید و فروخته شده‌ است. اما در قرن بیستم شاهد تحولی نوین در عرصه تولید و فروش خودرو در دنیا بودیم آن هم گروه خوردن صنعت خودرو به صنت IT است.
شاید صنعت IT توانسته به رونق صنعت خودرو کمک کند. صنعت نرم‌افزاری توانسته صنعت سخت‌افزار خودرو را راحتر به متقاضیان عرضه کند.
دلایل مشتریان خودرو برای خرید خودرو و از طریق فضای مجازی یاد کرد:
– حذف هزینه حمل‌ونقل و بازدید از خودرو
– سرعت دسترسی به مشخصات خودرو حتی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز
– حذف واسطه‌ها و دلالان
– سرعت خرید و فروش
این دلایل باعث شده است کار خرید و فروش خودرو در دنیا رونق یابد. متقاضیان می‌توانند در شبانه‌روز از طریق سایتهای خودروسازان و یا سایتهای مرتبط تمام مشخصات خودرو را کسب کنند، مشاوره بگیرند و با وارد کردن شماره‌کارت بانکی و یک کلیک اقدام به خرید کنند.
با توجه به گسترش روزافزون کاربران اینترنتی و آگاهی بیشتر مردم با خریدهای آنلاین و سهولت انجام کار پیش‌بینی می‌شود با فرهنگ‌سازی، ایجاد زیرساخت‌های قوی مخابرات و IT و نوآوری و سرعت عمل بیشتر در مباحث خرید و فروش آنلاین شاهد استقبال بیشتر مردم از مقوله فروش اینترنتی خودرو در کشور باشیم.
۲۰/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا