ارائه ۱۸ خدمت از سوی مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخداد رایانه‌یی

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سعید مهدیون – مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات ایران – با بیان این مطلب اظهار کرد: این مرکز از سال گذشته، در راستای ایجاد یک نقطه کانونی در سطح وزارت ارتباطات برای انجام فعالیت‌های هماهنگ راهبری رخدادهای فضای تبادل داده راه‌اندازی شده است.وی افزود: بر همین اساس …

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سعید مهدیون – مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات ایران – با بیان این مطلب اظهار کرد: این مرکز از سال گذشته، در راستای ایجاد یک نقطه کانونی در سطح وزارت ارتباطات برای انجام فعالیت‌های هماهنگ راهبری رخدادهای فضای تبادل داده راه‌اندازی شده است.
وی افزود: بر همین اساس و تاکنون خدمات مختلفی به متقاضیان ارایه کرده است که از آن نمونه می‌توان به یکسری خدمات امدادی به ۱۸ سایت دولتی و خبرگزاری‌ها طی سه ماه گذشته اشاره کرد.
او خاطر نشان کرد: این مرکز خدمات خود را با ایجاد هماهنگی با سایر تیم‌های فوریت‌های امنیتی و مراکز امداد رایانه‌یی در سطح کشور به صورت یکسان در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.
مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات درباره برنامه‌های توسعه‌ در این حوزه نیز گفت: تعریف روش‌های جدید دسترسی به این سامانه برای کسانی که با رخدادی مواجه شده‌اند، از جمله این برنامه‌هاست.
وی ادامه داد: بر همین اساس و به تازگی شماره تلفن ۲۲۱۱۵۹۵۰ برای این منظور در نظر گرفته شده تا اگر کسی با مشکلی در این حوزه مواجه شد، از طریق این شماره، آن را به اطلاع مسوولان برساند.
مهدیون تصریح کرد: فاز بعدی، توسعه گروه‌های واکنش در دستگاه‌های دولتی است که این فاز با همکاری سازمان پدافند غیر عامل در حال پیاده‌سازی است.
وی تأکید کرد: بر همین اساس و تاکنون، راهنمای ایجاد گروه‌های واکنش هماهنگ آماده شده و تمام دستگاه‌های دولتی متقاضی ایجاد این گروه می‌توانند از طریق شرکت فن‌آوری اطلاعات و یا سازمان پدافند غیرعامل اقدام کنند.
مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات درباره اقدامات انجام شده در این زمینه نیز افزود: در حال حاضر مذاکراتی با وزارت خانه‌های نفت، نیرو و تعدادی از بانک‌ها صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا