ارایه خدمات امنیتی به ۱۸ سایت دولتی و خبرگزاری ها

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، “سعیدمهدیون” افزود: این مرکز از سال گذشته، در راستای ایجاد یک نقطه کانونی در سطح وزارت ارتباطات برای انجام فعالیت های هماهنگ راهبری رخدادهای فضای تبادل داده راه اندازی شده است.وی گفت: برهمین اساس و تاکنون خدمات مختلفی به متقاضیان …

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، “سعید
مهدیون” افزود: این مرکز از سال گذشته، در راستای ایجاد یک نقطه کانونی در سطح وزارت ارتباطات برای انجام فعالیت های هماهنگ راهبری رخدادهای فضای تبادل داده راه اندازی شده است.
وی گفت: برهمین اساس و تاکنون خدمات مختلفی به متقاضیان ارایه کرده است که از آن نمونه می توان به یکسری خدمات امدادی به ۱۸ سایت دولتی و خبرگزاری ها طی سه ماه گذشته اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: این مرکز خدمات خود را با ایجاد هماهنگی با سایر تیم های فوریت های
امنیتی و مراکز امداد رایانه ای در سطح کشور بصورت یکسان در اختیار متقاضیان قرار می دهد.
مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات در خصوص برنامه های توسعه ای در این حوزه نیز گفت: تعریف روش های جدید دسترسی به این سامانه برای کسانی که با رخدادی جدی مواجه شده اند، از جمله این برنامه ها است.
وی ادامه داد: برهمین اساس و بتازگی شماره تلفن ۲۲۱۱۵۹۵۰ برای این منظور در نظر گرفته شده تا اگر کسی با مشکلی در این حوزه مواجه شد، از طریق این شماره، آن را به اطلاع مسئولان برساند.
مهدیون تصریح کرد: فاز بعدی، توسعه گروه های واکنش در دستگاه های دولتی است که این فاز با همکاری سازمان پدافند غیرعامل در حال پیاده سازی است.
وی تاکید کرد: برهمین اساس و تاکنون، راهنمای ایجاد گروه های واکنش هماهنگ آماده شده و تمام دستگاه های دولتی متقاضی ایجاد این گروه می توانند از طریق شرکت فناوری اطلاعات و یا سازمان پدافند غیرعامل اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات، در خصوص اقدامات انجام شده در این زمینه نیز افزود: در زمان حاضر مذاکراتی با وزارتخانه های نفت، نیرو و تعدادی از بانکها صورت گرفته است.
گفتنی است، هر اقدام غیرمسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن شود، پدافند غیرعامل خوانده می شود.
۱۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا