تعرفه بالای واردات گوشی باعث بد شدن وضعیت بازار شد

استقبال قاچاقچیان از بازار نابه‌سامان گوشیبه گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) شواهد نشان می‌دهد که وضعیت نابه‌سامان بازار گوشی تلفن همراه در کشور باعث شده که بسیاری از فعالان غیرقانونی حوزه‌های دیگرنیز با تصور غلط بهره‌مند شدن از سود کلان به حوزه این بازار روی آورده‌اند.افشار فروتن لاریجانی – رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی …

استقبال قاچاقچیان از بازار نابه‌سامان گوشی
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) شواهد نشان می‌دهد که وضعیت نابه‌سامان بازار گوشی تلفن همراه در کشور باعث شده که بسیاری از فعالان غیرقانونی حوزه‌های دیگرنیز با تصور غلط بهره‌مند شدن از سود کلان به حوزه این بازار روی آورده‌اند.
افشار فروتن لاریجانی – رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی – در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تایید این موضوع گفت: با توجه به شرایطی که دنبال می‌شود ورود قاچاق و بالا بودن تعرفه ۲۵ درصدی وضعیت بسیار بدی در بازار به وجود آمده و دست قاچاقچیان را باز کرده به گونه‌ای که آن‌ها با تصور سود کلان جذب این بازار شده و می‌شوند که امیدوارم هرچه سریع‌تر این افراد از بازار گوشی خارج شوند.
فروتن با تاکید بر این که بازار خرید و فروش گوشی تلفن همراه شدیدا نابه‌سامان شده اظهار کرد: واردکنندگان غیرقانونی گوشی تلفن همراه در تلاشند به هر صورتی گوشی‌هایی که به صورت قاچاق وارد کردند را به فروش برسانند و نابه‌سامانی را در بازار ایجاد کردند.
به گزارش ایسنا ابراهیم درستی – رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری تهران – نیز پیش از این در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مطرح شدن بحث‌هایی در زمینه کاهش تعرفه گوشی تلفن همراه به ۱۵ درصد اظهار کرده بود: با تصویب نهایی این تعرفه در کمیسیون ماده یک قطعا جلوی قاچاق بی‌رویه گوشی تلفن همراه گرفته خواهد شد.
سامان دهی بازار، تامین منافع مردم و فروش گوشی با ضمانت‌های معتبر و کاهش ورود گوشی‌های تقلبی از مزیت‌های اولیه طرح منطقش شدن تعرفه واردات گوشی است. فعالان بازار پیشنهاد کرده‌اند که برای گوشی تلفن همراه تعرفه ۱۵ تا ۲۰ درصدی منطقی است و امیدوارند تعرفه نهایی از این میزان بالاتر نباشد.
کارشناسان هم معتقدند: تا زمانی که تعرفه واردات گوشی تلفن همراه به صورت منطقی کاهش نیابد، واردات غیررسمی و قاچاق آن به کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا