هندی ها بزرگ ترین گروه کاربران اینترنت موبایل

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از فون آرنا، تحقیقات گوگل نشان داده در ماه فوریه ۱۴ میلیون صفحه وب با استفاده از تلفن های همراه باز شده که از این تعداد ۵۰ درصد بازدیدکنندگان کاربران آمریکایی بودند. ۹/۵ درصد این صفحات توسط هندی ها باز شده است.البته آمار این گزارش خاص کشورهایی است …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از فون آرنا، تحقیقات گوگل نشان داده در ماه فوریه ۱۴ میلیون صفحه وب با استفاده از تلفن های همراه باز شده که از این تعداد ۵۰ درصد بازدیدکنندگان کاربران آمریکایی بودند. ۹/۵ درصد این صفحات توسط هندی ها باز شده است.
البته آمار این گزارش خاص کشورهایی است که گوگل شبکه های تبلیغاتی موبایلی قدرتمند در آنجا دارد. با توجه به مشکلات چند ماه اخیر این شرکت با چین، آمار این گزارش شامل این کشور نمی شود.
در بخشی از این گزارش به گفته وینی گول، مدیر بخش محصولات هندی گوگل، آمده: تعداد کاربران اینترنت موبایل از پنج سال گذشته تا کنون پنج برابر شده است. سرویس های جدیدی که به شبکه های جهانی امسال افزوده خواهد شد، بیشتر با دستگاه های تلفن همراه مورد استفاده قرار می گیرد تا رایانه های رومیزی.
هند بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر تلفن همراه دارد که از این تعداد ۲۵ میلیون نفر برای اکانت های اطلاعاتی هزینه می پردازند و ۵۵ تا ۶۵ میلیون نفر از سرویس های اطلاعاتی رایگان اپراتورهای بی سیم بهره می برند.
وی معتقد است تعداد کاربران سرویس های اطلاعاتی با استفاده از تلفن های همراه تا پایان امسال به ۱۰۰ میلیون مشترک خواهد رسید. بیشتر هندی ها با استفاده از گوشی های ساده و ارزان قیمت به اینترنت دسترسی دارند. در ماه دسامبر ۲۰۰۹ تعداد مشترکان تلفن همراه در هند به ۵۲۵ میلیون مشترک رسید. به این ترتیب هند سومین جایگاه را در شبکه مخابراتی دنیا از آن خود کرد.
صنعت مخابرات هند یکی از پرسرعت ترین صنایع دنیا به شمار می رود و انتظار می رود تا سال ۲۰۱۵ به یک میلیارد مشترک برسد.
۱۳۵/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا