کارگاه علمی تکنولوژی‌های کاربردی روابط عمومی الکترونیک برگزار شد

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) امیرعباس تقی‌پور – دبیر همایش روابط عمومی الکترونیک – در ابتدای این کارگاه که جمعی از مدیران و کارشناسان روابط عمومی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف در آن حضور داشتند، گفت: از اینکه روابط عمومی الکترونیک و استقرار آن به دغدغه بسیاری از مسوولان ارشد کشور تبدیل …

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) امیرعباس تقی‌پور – دبیر همایش روابط عمومی الکترونیک – در ابتدای این کارگاه که جمعی از مدیران و کارشناسان روابط عمومی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف در آن حضور داشتند، گفت: از اینکه روابط عمومی الکترونیک و استقرار آن به دغدغه بسیاری از مسوولان ارشد کشور تبدیل شده است خرسندیم و البته به همین میزان و بلکه بیش‌تر وظیفه فعالان روابط عمومی دشوار‌تر و لزوم آموزش دایمی آن‌ها را اجتناب‌ناپذیر می‌شود.
وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰۰۰ نفر از مدیران و کارشناسان روابط عمومی، در کارگاه‌های عملی روابط عمومی شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: به زودی محور مقالات پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک حوق محور شبکه‌های نسل آینده (NGN) و تغییرات ناشی از آن در عملکرد روابط عمومی‌ها منتشر خواهد شد.
تقی‌پور لازمه‌ی ارتقای جایگاه روابط عمومی در سازمان را روزآمدی و کارآمدی مدیران و کارشناسان این حوزه دانست و اظهار امیدواری کرد: زمینه‌های فعالیت حرفه‌یی وگره‌گشای روابط عمومی‌ها بیش از پیش فراهم شود.
در این کارگاه عملی، دکتر حمید ضیایی‌پرور نیز با برشمرد ویژگی‌های روابط عمومی الکترونیک، سرعت، کیفیت، وسعت عملکرد و صرفه‌جویی درمنابع را از مزایای استقرار نظام روابط عمومی الکترونیک دانست و گفت: انتظار می‌رود شرکت کنندگان پس از پایان کارگاه قادر به راه‌اندازی خبرنامه الکترونیک و سیستم نظرسنجی آنلاین، راه‌اندازی پادکست‌ یا رادیوبلاگ اینترنتی، شناخت الزامات راه‌اندازی وب‌سایت و سیستم‌های مدیریت وب‌سایت، آشنایی با فن‌آوری های وب ۲ و شبکه‌های اجتماعی ( ویکی‌ها، میکروبلاگ‌ها) و شناسایی نرم‌افزارهای کاربردی در روابط عمومی الکترونیک شوند.
همچنین رییس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران که در هشتمین کارگاه عملی تکنولوژی‌های کاربردی روابط عمومی الکترونیک حضور داشت، اظهار کرد: فراگیری دانش و مهارت‌های فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات به بهبود جایگاه سازمانی و میزان تاثیرگذاری روابط عمومی‌ها کمک می‌کند.
اسحاق رویور گفت: متاسفانه با گذشت بیش از دو سال از زمان ابلاغ آیین‌نامه هیات دولت با موضوع نحوه فعالیت، وظایف و اختیارات روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی، شاهد نواقص بسیاری در اجرای آن هستیم.
وی با تاکید بر ضرورت جایگزینی روش‌های نوین به جای روش‌های سنتی در انجام وظایف روابط عمومی، ادامه داد: روابط عمومی‌ها باید خلاق و نوآور عمل کرده و برای ترسیم آینده‌ای مثبت و اثرگذار از خود به صورت فعال حرکت کنند.
رویور با اشاره به تحولات صورت پذیرفته در روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی جهان افزود: تلاش می‌کنیم با نگرش سیستمی کیفیت فعالیت‌های خود را ارتقاء دهیم.
در پایان این مراسم لوح تقدیر دبیرخانه دایمی همایش روابط عمومی الکترونیک به جهت تلاش‌های آگاهانه روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران برای استقرار نظام روابط عمومی الکترونیک به مهندس رویوار اهداء شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا