۶ شرکت ایرانی در نمایشگاه تجهیزات مخابراتی ۲۰۰۹ سوئیس حضور یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی گروه پیشگامان کویر، محمد یوسف جوکار قائم مقام یکی از مجموعه های گروه پیشگامان کویر اظهار داشت: در نمایشگاه تجهیزات مخابراتی ۲۰۰۹- ITU این گروه با محوریت فعالیت در حوزه VOIP شرکت می کند.وی افزود: این نمایشگاه تجهیزات مخابراتی ۲۰۰۹- ITU هر چهار سال یک بار …

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی گروه پیشگامان کویر، محمد یوسف جوکار قائم مقام یکی از مجموعه های گروه پیشگامان کویر اظهار داشت: در نمایشگاه تجهیزات مخابراتی ۲۰۰۹- ITU این گروه با محوریت فعالیت در حوزه VOIP شرکت می کند.
وی افزود: این نمایشگاه تجهیزات مخابراتی ۲۰۰۹- ITU هر چهار سال یک بار برگزار می شود که در آن تمامی شرکت های برتر مخابراتی دنیا حضور داشته و آخرین دستاوردهای عرصه ارتباطات را ارائه می کنند.
به گفته وی، نمایشگاه ۲۰۰۹- ITU در شهر ژنو سوئیس برگزار می شود و از ایران به غیر سه مجموعه دولتی شرکت مخابرات ایران، شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تنها سه شرکت دیگر بخش خصوصی حضور دارند که پیشگامان کویر یکی از آنها است.
قائم مقام شرکت تاکید کرد: پیشگامان کویر دومین حضور خود در ITU را تجربه می کند و امیدوار است تا از این طریق بدون واسطه با شرکت های بزرگ مخابراتی دنیا در حوزه VOIP به تفاهم برسد.
تمام کشورها و فروشندگان به ویژه کشورهای درحال توسعه جهت شرکت در همایش ۲۰۰۹ شرکت می کنند.
هدف از شرکت در این همایش معرفی تمام قابلیت های ارتباطات راه دور جمهوری اسلامی ایران، بازار یابی بین المللی برای ارائه سرویس های مهندسی و فنی و همچنین توسعه روابط با دیگر کشورها است. این نمایشگاه می تواند تاثیر شگرفی بر روابط شرکت های مخابراتی دنیا با یکدیگر داشته باشد..
بنابراین گزارش، برای شرکت در این همایش ۹۹۵ ثبت نام از ۹۲ کشور صورت گرفته است که تمام آنها مدیران و روسای ارشد از سرتاسر جهان هستند که برای تبادل نظرات و امکانات جدید در کنار هم گردآمده اند و ایران نیز کاملا تمام امکانات و جنبه های مخابراتی خود را به نمایش گذاشته است.
طبق اعلام اتحادیه جهانی مخابرات، انتظار می‌رود در حدود ۴۵۰ نمایش دهنده و ۴۰ هزار شرکت‌کننده در نمایشگاه پنج روزه تلکام جهانی که از پنجم تا نهم ماه اکتبر برگزار می‌شود
در مراسم افتتاح این نمایشگاه که روز گذشته برگزار شد ، نلسون ماندلا رئیس جمهور سابق جمهوری آفریقای جنوبی در پیام ویژه ویدیویی از انتقال تجربیات و فرهنگ ها به عنوان قدرتمند ترین ابزار برای پیشرفت انسان یاد کرد.
همچنین بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در سخنانی به اهمیت ارتباطات در مقابله با مسائل جهانی از قبیل همچون تغییرات آب و هوایی اشاره کرد و از شرکت کنندگان خواست تا با استفاده از خلاقیت در ارتباطات به پیشرفت در بهبود زندگی انسان کمک کنند.
دبیر کل سازمان ملل با حیاتی خواندن فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات برای مقابله با تغییرات جوی، این صنعت را به یافتن ایده های جدید برای به‌کارگیری فن‌آوری و حاصل شدن یک اقتصاد سبز فراخواند.
بان کی مون اظهار کرد: ICT برای مقابله با مشکلاتی که در زمین با آن مواجه می‌شویم یعنی تهدید تغییرات جوی حیاتی هستند.
وی به عنوان نمونه به همکاری سازمان ملل با شرکت‌های تلفن همراه و سایرین برای انتقال اخبار هواشناسی به کشاورزان آفریقایی از طریق ارسال پیام کوتاه به تلفن همراه آن‌ها اشاره کرد و از این صنعت خواست به نوآوری‌های اینچنینی بیش‌تری دست بزنند.
بان کی مون همچنین از کشورهای در حال توسعه خواست برای پیشرو بودن و نوآوری‌ها تلاش کنند و در ادامه افزود: دولت‌ها و صنایعی که استراتژی رشد سبز را به‌کار بسته‌اند قهرمانان محیط زیست و رهبران اقتصادی در قرن بیست و یک هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا