شبکه های نسل آینده IP مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات ، علیرضا اصغریان به ارایه گزارش جامعی از سفر اخیر خود به نپال پرداخت و گفت: SATRC مخفف “South Asia Telecommucation Regoulator’s”  از گروه های کاری APT می باشد که از سال ۱۹۹۷ میلادی با محوریت موضوعاتی نظیر هماهنگی فرکانس های رادیویی …

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات ، علیرضا اصغریان به ارایه گزارش جامعی از سفر اخیر خود به نپال پرداخت و گفت: SATRC مخفف “South Asia Telecommucation Regoulator’s”  از گروه های کاری APT می باشد که از سال ۱۹۹۷ میلادی با محوریت موضوعاتی نظیر هماهنگی فرکانس های رادیویی ، استانداردها و قوانین و مقررات مشترک بین اعضا فعالیت خود را آغاز کرد که تاکنون اجلاس ها و کارگروه های متعددی تشکیل و دستاوردهای قابل توجهی را بدنبال داشته است.
وی با بیان اینکه اعضای این کارگروه کشورهای افغانستان ، بنگلادش ، یونان ، ایران ، هند ، مالدیو ، نپال ، پاکستان و سریلانکا هستند ، افزود: بازنگری های انجام شده در دهمین نشست سال ۲۰۰۸ میلادی در دهلی نو منجر به تشکیل گروه های کاری VOIP” و امنیت شبکه” و “سرویس های پایه شبکه IP  ”  شد.
اصغریان گفت: براساس مصوبه دهمین اجلاس SATRC  ، کارگروه سرویس های پایه شبکه IP (دوم تا چهارم ژوئن سال ۲۰۰۹ میلادی) در کاتماندو پایتخت نپال به ریاست کشور ژاپن برگزارشد.
اصغریان با بیان اینکه نکته قابل توجه در این اجلاس حضور بسیار فعال اپراتورهای خصوصی کشورهای نپال و هند بود، افزود: به گونه ای که مسوولان دولتی هند رمز موفقیت خود در این حوزه را عدم دخالت دولت و فعالیت بخش خصوصی می دانستند.
وی ادامه داد: از سایر کشورهای فعال در این کارگروه می توان از پاکستان، کره و سریلانکا نام برد. با توجه به ارتباط موضوعی از سوی ایران نیز یک نماینده از سازمان تنظیم مقررات و یک نماینده از شرکت ارتباطات زیرساخت به کشور نپال اعزام شدند.
مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات درباره محتوای نشست های تخصصی کارگروه SATRC  گفت: شبکه های نسل آینده IP ، طراحی ، کاربردها و چالش ها ، طراحی شبکه های IP ، زیرساخت شبکه های VPN و MPLS ، اقتصاد شبکه های IP  و IP-TV در کره ، آماده سازی نپال جهت مهاجرت به سوی سرویس ها و شبکه های مبتنی بر IP  و اتصال متقابل شبکه های IP در این نشست ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی همچنین به موضوعات اجرایی شبکه های IP ، چالش های مدیریت و بهره برداری از شبکه های IP ، ساختار تعرفه سرویس های IP در بوتان و ساختار تعرفه و صورتحساب به عنوان دیگر موضوعات مورد بحث این کارگروه های تخصصی اشاره کرد و گفت: خلاصه فناوری VOIP ، خصوصی سازی VOIP در بنگلادش ، چهار چوب مقررات VOIP در پاکستان ، ترمینیشن و اتصال متقابل در VOIP و مروری بر عملکرد ITU در خصوص امنیت فضای سایبر از دیگر مباحث این جلسات بود.
اصغریان تصریح کرد: علی رغم فرصت کم و عدم آمادگی کامل، با برنامه ریزی انجام شده در روز اول کارگروه ، ضمن مشارکت قوی و دائمی در مباحث طرح شده با تهیه و ارایه سوالات و موضوعات جدید و پر اهمیت که جزء ضروریات آینده سرویسهای فنآوری اطلاعات در منطقه است توجه اکثر اعضای به مطالب ارایه شده از سوی نمایندگان ایران معطوف و ضمن پرسش و پاسخ های بسیاری که پس از ارایه مطالب صورت گرفت و مقرر شد بدلیل اهمیت، موضوع به ITU منعکس و در صورت لزوم کارگروه تخصصی در این رابطه تشکیل شود.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا