فروش گوشی های با ویندوز موبایلی سه برابر می شود

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از سافت پدیا، موسسه تحقیقاتی iSuppli پیش بینی می کند سیستم عامل ویندوز موبایل تا چهار سال آینده جایگاه شماره دو را به خود اختصاص دهد این درحالی است که امسال سیستم عامل ویندوز موبایل در رتبه سوم جدول قرار گرفته است.انتظار می رود تعداد گوشی های …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از سافت پدیا، موسسه تحقیقاتی iSuppli پیش بینی می کند سیستم عامل ویندوز موبایل تا چهار سال آینده جایگاه شماره دو را به خود اختصاص دهد این درحالی است که امسال سیستم عامل ویندوز موبایل در رتبه سوم جدول قرار گرفته است.
انتظار می رود تعداد گوشی های هوشمندی که قرار است سال ۲۰۱۳ به بازار تلفن همراه عرضه شوند به ۹/۶۷ میلیون دستگاه برسد و این رقم تقریبا سه برابر ۷/۲۷ میلیون دستگاه گوشی های هوشمندی است که تا پایان سال ۲۰۰۹ بر پایه این پلات فورم روانه بازار تلفن همراه می شود.
بر اساس گزارش iSuppli پیش بینی می شود سیستم عامل ویندوز موبایل تا چهار سال آینده ۳/۱۵ درصد سهم بازار جهانی گوشی های هوشمند را به خود اختصاص دهد.
تحلیلگر بخش ارتباطات بی سیم iSuppli  می گوید: البته ویندوز موبایل هم اکنون با چالش های بزرگی روبه رو شده زیرا به خاطر رقابت شدید میان سیستم عامل های سیمبیان و اندرویید برخی مجوزهای کلیدی و نقاط ضعف مربوط به واسط کاربری آنها به دست فراموشی سپرده شده است.
با این حال ویندوز موبایل برگه های شانس و امتیازاتی دارد که اجازه می دهد در بازار رقابتی پایدار باقی بماند.
به گفته وی، موفقیت ویندوز موبایل به شرطی اتفاق می افتد که گوشی های زیادی بر پایه این پلات فورم به طور متوالی به بازار عرضه شود و بسیار متفاوت با پلات فورم های موجود در بازار مخصوصا در حیطه موبایل باشد.
مایکروسافت به کاربران کمک می کند که این سیستم عامل را شخصی سازی کنند و از طریق یک سری از سرویس ها این نرم افزار را کامل کنند.
این در حالی است که سیستم عامل های سیمبیان و اندرویید به شرکت های OEM این امکان را نمی دهند.
اگر چه انتظار نمی رود از دست رفتن این مجوزها بر روی سهم بازار ویندوز موبایل در طولانی مدت تاثیر بگذارد اما همین مساله باعث شده پالم و موتورولا از رقابت عقب بمانند، ال جی در خارج از کشور رشد کند و مایکروسافت رتبه سوم را در بازار تلفن همراه به دست بیاورد.
۱۴ مجوز OEM وجود دارد که ویندوز موبایل هم می تواند جز آنها باشد، سیمبیان در صدر آنها قرار دارد و بر اساس این مجوزها، ویندوز موبایل در جایگاه قدرتمندی در بازار سیستم عامل گوشی های هوشمند قرار دارد.
۱۳۵/۱۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا