شکل گیری ساختار کمیته فیلترینگ

علی مطهری درگفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهارداشت: در این کمیته کارگروه های تخصصی شکل گرفته که به ارزیابی محتوای مجرمانه و غیرمجرمانه در محیط اینترنت می پردازد.وی افزود: این کارگروه ها متشکل از کارشناسانی از حوزه های فرهنگی، ارتباطی، حقوقی، امنیتی و غیره است.مطهری خاطرنشان کرد: البته ارزیابی محتوای مجرمانه و غیرمجرمانه تنها …

علی مطهری درگفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهارداشت: در این کمیته کارگروه های تخصصی شکل گرفته که به ارزیابی محتوای مجرمانه و غیرمجرمانه در محیط اینترنت می پردازد.
وی افزود: این کارگروه ها متشکل از کارشناسانی از حوزه های فرهنگی، ارتباطی، حقوقی، امنیتی و غیره است.
مطهری خاطرنشان کرد: البته ارزیابی محتوای مجرمانه و غیرمجرمانه تنها مختص به محیط اینترنت نبوده و به تلفن همراه و سایر مورد مرتبط را شامل می شود.
وی با اشاره به اینکه ۱۲ نفر، اعضای تشکیل دهنده این کمیته هستند، گفت: جلسات کمیته با هفت عضو تشکیل شده و در صورت نیاز با ۴ عضو تصمیم گیری ها اتخاذ می شود.
رئیس کمیته مخابرات با بیان اینکه این کمیته حکم صادر نمی کند ،افزود: وظیفه کمیته فیلترینگ بررسی محتوای مجرمانه وغیر مجرمانه در فضای سایبراست.
ریاست کمیته فیلترینگ برعهده دادستان کل کشور خواهد بود و وزیر یا نماینده وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، دادگستری، علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان صدا و سیما و فرمانده نیروی انتظامی، یک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس و یک نفر از نمایندگان عضو کمیسیون قضایی و حقوقی به انتخاب کمیسیون قضایی و حقوقی و تأیید مجلس اعضای آن را تشکیل می دهد.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا