بزرگترین معامله بورس ایران انجام شد

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا عرضه بیش از ۲۲ و ۹۳۶ میلیون سهم مخابرات به صورت گروهی یا به اصطلاح در قالب ” ددد ” انجام شده است. بازگشایی نماد معاملاتی عمده مخابرات برای عرضه بلوک ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم این شرکت ، با رقابت  دو کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین و مهراقتصاد ایرانیان …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا عرضه بیش از ۲۲ و ۹۳۶ میلیون سهم مخابرات به صورت گروهی یا به اصطلاح در قالب ” ددد ” انجام شده است.
بازگشایی نماد معاملاتی عمده مخابرات برای عرضه بلوک ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم این شرکت ، با رقابت  دو کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین و مهراقتصاد ایرانیان و با قیمت ۳ هزار و ۴۰۶ ریالی هر سهم مخابرات آغاز شد.
گفتنی است تعداد ۲۲ میلیارد و ۹۳۶ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۸۲۷ سهم معادل (۵۰ درصد + ۱ ) از سهام شرکت مخابرات ایران ، متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران به صورت یکجا و نقد و یا نقد و اقساط (۲۰ درصد نقد و ۸۰ درصد اقساط طبق شرایط اعلامی ) به قیمت پایه هر سهم  ۳ هزار و ۴۰۰ریال عرضه و به قیمت ۳ هزار و ۴۰۹ ریال به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین فروخته شد .
ارزش معامله مذکور بیش از ۶۴/۱۹۱ر۷۸ میلیارد ریال می باشد .
معامله مذکور تا زمان احراز شرایط به صورت غیر قطعی باقی خواهد ماند .
کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین وابسته به بنیاد تعاون سپاه است و اکنون ۴۵ درصد سهام گروه بهمن، چهار درصد سهام گروه سایپا و ۲۵ درصد سهام پتروشیمی کرمانشاه را در اختیار دارد.
شرکت توسعه اعتماد مبین در سال ۸۳ با سرمایه یک ‌میلیون تومان در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده و در سال ۸۴ سرمایه خود را به ۴میلیارد تومان افزایش داده است.
براساس آخرین مصوبه مجمع شرکت در سال ۸۶، ترکیب هیات مدیره این شرکت عمدتا به نمایندگی از زیرمجموعه‌های بنیاد تعاون سپاه منصوب شده‌اند.
۱۱۷/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا