رانندگان کامیون در آمریکا نباید از ابزارهای الکترونیکی استفاده کنند

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بخش امنیت بزرگراه ها و خودروها از اداره راه و ترابری آمریکا خواست استفاده از ابزارهایی که رانندگان اتوبوس ها، خودروهای بزرگ و یا ون ها از آن برای مکالمه، ارسال پیام و دیگر کارهایی که باعث حواس پرتی رانندگان می شود را ممنوع …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بخش امنیت بزرگراه ها و خودروها از اداره راه و ترابری آمریکا خواست استفاده از ابزارهایی که رانندگان اتوبوس ها، خودروهای بزرگ و یا ون ها از آن برای مکالمه، ارسال پیام و دیگر کارهایی که باعث حواس پرتی رانندگان می شود را ممنوع یا تحت کنترل و محدودیت قرار دهد.
این سازمان تحت یک دادخواست قانونی از وزارت فدرال بخش امنیت خودروهای آمریکا خواستار ارزیابی خطراتی شد که رانندگان هنگام تردد از ابزارهای الکترونیکی استفاده می کنند و منع استفاده از این ابزارها را خواستار شد.
استفاده از سرویس پیامک باعث گیجی و حواس پرتی رانندگان می شود و حتی زمانی که رانندگان از هندزفری استفاده می کنند ، تمرکز خود را از دست می دهند.
تحقیقاتی که به تازگی انجام شده نشان داده تصادف اتومبیل های بزرگ هر ساله حدود ۵ هزار کشته و ۱۰۰ هزار زخمی در آمریکا به جا می گذارد.
تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۶ انجام شد نشان داد رانندگانی که از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند ۱۰ برابر بیش از کسانی که از این دستگاه ها استفاده نمی کنند توقف می کنند.
بر اساس گزارش اداره امنیت ترافیک بزرگراه های آمریکا ۲۵ درصد همه تصادفات به دلیل حواس پرتی رانندگان رخ می دهد.
۱۳۵/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا