روحانی اهتمام کافی را برای تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی به خرج نداده است

حجت‌الاسلام حمید شهریاری در خصوص تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی هم گفت: فکر می‌کنم رئیس‌جمهور اهتمام کافی را برای تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی به خرج نداده که من در همینجا تقاضا دارم وقت بیشتری در این زمینه صرف کند. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کل دفاتر قضایی در …

حجت‌الاسلام حمید شهریاری در خصوص تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی هم گفت: فکر می‌کنم رئیس‌جمهور اهتمام کافی را برای تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی به خرج نداده که من در همینجا تقاضا دارم وقت بیشتری در این زمینه صرف کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کل دفاتر قضایی در کشور باید به ۳۳۲ دفتر برسد گفت: تا کنون ۱۱۰ دفتر خدمات قضایی در کشور تأسیس شده، ۴۱ دفتر در حال انتخاب جاست و در ۱۷ استان نیز این دفاتر در حال راه اندازی است.

وی افزود: این در حالی است که در سه استان اردبیل، ایلام و خراسان جنوبی تا کنون دفتر خدمات الکترونیک قضایی راه اندازی نشده است اما در یازده استان این دفاتر کار خود را آغاز کردند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، با اشاره به ۳۱۰هزار مورد ثبت در دفاتر خدمات قضایی در سال ۹۳ ، گفت: ۸۸هزار از این ثبت‌ها مربوط به اظهارنامه، ۱۹۸هزار مربوط به دادخواست و ۲۰۴هزار مربوط به شکوائیه بوده است.

وی ادامه داد: ثبت دادخواست‌ها در اردیبهشت سال ۹۴ به ۳۴هزار مورد رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش دو برابری داشته است.

شهریاری با اشاره به اینکه با راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بالغ بر ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قوه قضائیه صرفه‌جویی داشته‌ایم، گفت: اگر ۳۳۲ دفتر به صورت کامل راه اندازی شود این رقم به ۱۱۰ میلیارد تومان می‌رسد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، در خصوص دریافت استعلامات از سازمان‌های مختلف، گفت: ما با سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور، ناجا، سازمان زندان‌ها و پزشکی قانونی برای دریافت استعلامات همکاری داشتیم. برخی به صورت پایلوت اجرایی شده و برخی در حال راه‌اندازی است.

وی افزود: در رابطه با ارتباط و تعامل با ناجا مشکل ما پیدا کردن سرورها بود که دو سال و نیم طول کشید اما موفق شدیم از طریق مجتمع خارک و سرکلانتری یوسف‌آباد کار خود را به صورت پایلوت آغاز کنیم.

شهریاری در خصوص رسیدگی به تخلفات دفاتر خدمات قضایی گفت: ما یک کمیته بررسی تشکیل داده‌ایم که یکی از قضات دادگستری هم عضو این کمیته است ضمن اینکه مردم می‌توانند طی تماس با سامانه ۱۲۹ شکایات خود را از دفاتر خدمات قضایی اعلام کنند.

وی افزود: همچنین ما بازدیدهای دوره‌ای داریم و اگر تعداد تذکرات از ۳ یا ۴ مورد بیشتر شود تخلف محسوب شده و از سوی هیأت بدری مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. عمده تخلفات هم در خصوص تعرفه‌ها و زمان رسیدگی است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، در خصوص آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات گفت: ما این شبکه را تصویب کرده‌ایم و مسئولیت اجرایی آن با وزارت ارتباطات است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا