دستگا‌ه‌های دولتی ملزم به انتخاب مشاور در پروژه‌های فناوری اطلاعات شدند

مهران خوانساری در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: بر اساس بخشنامه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور کلیه دستگاه‌های دولتی موظف شده‌اند برای انجام پروژه‌های فناوری اطلاعات خود مشاور انتخاب کنند. وی در خصوص مفاد این بخشنامه افزود: این بخشنامه پوشش دهنده و کامل کننده بخشنامه‌های …

مهران خوانساری در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: بر اساس بخشنامه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور کلیه دستگاه‌های دولتی موظف شده‌اند برای انجام پروژه‌های فناوری اطلاعات خود مشاور انتخاب کنند. وی در خصوص مفاد این بخشنامه افزود: این بخشنامه پوشش دهنده و کامل کننده بخشنامه‌های قدیم است که برخی موارد به صورت شفاف‌تر در آن بیان شده و همچنین دستورالعمل‌هایی در خصوص نحوه برگزاری مناقصات فناوری اطلاعات برای بخش‌های اجرایی صادر شده است.
نایب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران تاکید کرد: از جمله ویژگی‌های مهم منظور شده در این بخشنامه در نظر گرفتن حق مشاوره برای اشخاص حقیقی است.
وی ادامه داد: بر اساس این بخشنامه، دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند قبل از انجام مناقصه برای پروژه‌های خود، تعریف مشخص و جامعی از پروژه ارایه دهند و برای تمام پروژه‌های خود از مشاور استفاده کنند که یکی از وظایف مشاور برآورد قیمت پایه برای پروژه‌های فناوری اطلاعات است.
نایب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران افزود: بر این اساس مشاورین حقیقی و مورد تائید سازمان نظام صنفی می‌توانند مشاوره‌ پروژه‌های کوچک و متوسط را برعهده بگیرند.
خوانساری تاکید کرد: همچنین براساس این بخشنامه مشاوره پروژه‌های بزرگتر را باید شرکت‌های دارای رتبه‌بندی شورای عالی انفورماتیک برعهده بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا