احتمال لغو تحريم هاي ايران، بازار جهاني نفت را تكان داد

به گزارش خبرنگار موبنا امروز همزمان با آغاز فعاليت بازارهاي جهاني در هفته جديد، بهاي نفت در آسيا، اروژا و آمريكا با كاهش روبرو شد. برخي از كارشناسان بين المللي گفته اند كه افت جديد بهای نفت به علت احتمال بازگشت نفت ایران به بازار و ناتوانی یونان در بازپرداخت بدهی‌هایش است. اين گزارش حاكيست …

به گزارش خبرنگار موبنا امروز همزمان با آغاز فعاليت بازارهاي جهاني در هفته جديد، بهاي نفت در آسيا، اروژا و آمريكا با كاهش روبرو شد.
برخي از كارشناسان بين المللي گفته اند كه افت جديد بهای نفت به علت احتمال بازگشت نفت ایران به بازار و ناتوانی یونان در بازپرداخت بدهی‌هایش است.
اين گزارش حاكيست امروز هر بشكه نفت سبك و شيرين آمريكا ( وست تگزاس اينترمديت) در بازار نيويورك۵۹ دلارو ۱۹ سنت معامله شد كه حداقل ۸۱ سنت كمتر از بالاترين رقم معاملات در روز جمعه گذشته است. در بازار لندن نيز هر بشكه نفت برنت درياي شمال با يك دلار و ۲۰ سنت كاهش نسبت به قبل،۶۲ دلار و ۶۷ سنت به فروش رسيد. اين درحاليست كه صبح امروز در بازار آسيا بهاي هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه ژوئیه ۲۰ سنت کاهش یافت و به ۵۹ دلار و ۷۶ سنت رسید. بهای نفت خام برنت دریای شمال هم برای تحویل در همین ماه ۳۷ سنت کاهش یافت و بشکه‌ای ۶۳ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.
اين گزارش مي افزايد: بهاي سبد نفتي كشورهاي عضو اوپك هم امروز نزولي بود و با ۶۵ سنت كاهش به ۶۱ دلار و ۱۷ سنت رسيد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا