فعاليت اپراتور چهارم تلفن همراه بررسي مي شود

کمال محامدپور در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: پس از عملياتي شدن و آغاز به کار اپراتور سوم، مطالعات براي  فعاليت اپراتور چهارم تلفن همراه آغاز مي شود.وي با بيان اين که “پيش بيني شده است که بازار تلفن همراه کشور به غير از اپراتور اول، دوم و سوم به يک اپراتور ديگر احتياج …

کمال محامدپور در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: پس از عملياتي شدن و آغاز به کار اپراتور سوم، مطالعات براي  فعاليت اپراتور چهارم تلفن همراه آغاز مي شود.
وي با بيان اين که “پيش بيني شده است که بازار تلفن همراه کشور به غير از اپراتور اول، دوم و سوم به يک اپراتور ديگر احتياج دارد” ، اضافه کرد: شرايط حضور يک اپراتور ديگر پس از ورود اپراتور سوم بررسي شده است و بر همين اساس، با توجه به نياز مخابرات کشور، پروانه اپراتور چهارم در آينده صادر مي شود.
پيش از اين نيز وزير ارتباطات گفته بود که احتمال فعاليت اپراتور چهارم تلفن همراه  وجود دارد و چنانچه شبکه تلفن همراه نيازمند حضور يک اپراتور جديد باشد، تصميمات لازم براي فعاليت اپراتور چهارم گرفته مي شود.
محمد سليماني معتقد است که به دليل جمعيت جوان کشور و نياز به استفاده از تلفن همراه بايد ضريب نفوذ تلفن همراه در كشور به بالاي ۱۰۰ درصد برسد.
هم اکنون وزارت ارتباطات در حال طي مراحل اعطاي پروانه فعاليت به کنسرسيوم تامين اتصالات است که به عنوان برنده نهايي پروژه اپراتور سوم انتخاب شده است.
ضريب نفوذ تلفن همراه کشور حدود ۵۵ درصد است و اپراتور سوم نيز بايد ظرف ۱۵سال حداقل ۱۷ ميليون مشترک جذب کند.
۱۱۷/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا