چاينا يونيکام سومين اپراتور جهان با چاينا نت کام ادغام مي شود

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”، به گفته يک مقام آگاه ، اين اقدام چاينا يونيکام در راستاي اجراي طرح بازسازي  در صنعت ارتباط از راه دور چين است و براين اساس ، چاينا نت کام پس از ادغام  مالک اصلي چاينا يونيکام دومين اپراتور بزرگ چين خواهد شد.چاينا يونيکام …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”، به گفته يک مقام آگاه ، اين اقدام چاينا يونيکام در راستاي اجراي طرح بازسازي  در صنعت ارتباط از راه دور چين است و براين اساس ، چاينا نت کام پس از ادغام  مالک اصلي چاينا يونيکام دومين اپراتور بزرگ چين خواهد شد.
چاينا يونيکام همچنين اعلام کرد:تعدادي از سهامداران با فروش بخش CDMAاين اپراتور به چاينا تلکام موافقت کرده اند.
چين در بازار تلفن همراه آسيا با رشدي سالانه  20.4 درصد رتبه اول را به خود اختصاص داده است و تعداد کاربران اين کشور تا پايان ژوئن ۲۰۰۸ ميلادي به ۶۰۱ ميليون نفر رسيد.
به گزارش وزارت ارتباطات چين در ماه ژوئن ۶۳/۸ ميليون کاربر جديد به مشترکين تلفن همراه اين کشور افزوده شده است و اين آمار نشان مي دهد که چين و هند از نظر افزايش ماهانه تعداد کاربران رقابت شانه به شانه با يکديگر دارند.
چاينا موبايل و چاينا يونيکام دو اپراتورارتباطي اين کشورهستند که به ترتيب رتبه هاي اول ودوم رادر چين واول وسوم را در جهان دارا مي باشند.
تعداد کاربران چاينا يونيکام تا مارس ۲۰۰۸ ميلادي ۱۶۷ميليونفراعلام شده است.
چين کشوري است در آسياي شرقي که داراي ۹ميليون و۵۷۲ هزار و۹۰۰ کيلومتر مربع وسعت و يک ميليارد و ۲۹۸ميليون و۸۴۸ هزارنفر جمعيت مي باشد.
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا