سازندگان تلفن همراه و اپراتور ها بايد سبز تر شوند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” ، شرکت Greenpeace در سال ۱۹۷۱ در ونکوور، کولومبيا، بريتانيا و کانادا تاسيس شد. اين شرکت در ۴۲ کشور نمايندگي دارد.اينترنتي “پي سي پرو” اعلام کرد ، با توجه به اين که ساخت و طراحي گوشي هاي جديد روز به روز در حال افزايش است و سازندگان هر روز …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” ، شرکت Greenpeace در سال ۱۹۷۱ در ونکوور، کولومبيا، بريتانيا و کانادا تاسيس شد. اين شرکت در ۴۲ کشور نمايندگي دارد.
اينترنتي “پي سي پرو” اعلام کرد ، با توجه به اين که ساخت و طراحي گوشي هاي جديد روز به روز در حال افزايش است و سازندگان هر روز مدل هاي جديدي از تلفن هاي همراه را روانه بازار مي کنند، مسئله بازيافت گوشي هاي فروسوده نيز بسيار جدي شده است.
شرکت “صلح سبز” با انتقاد از اپراتور ها به خاطر ارايه سرويس هاي به روز کردن گوشي ها با نرم افزار هاي جديد که موجب استفاده دوباره از گوشي ها فرسوده مي شود ، اعلام کرد،  با توجه به اينکه حد اکثر کارايي تلفن هاي همراه ۱۸ ماه است  اپراتور ها و سازندگان تلفن همراه بايد در بازيافت گوشي هاي فرسوده سرمايه گذاري بيشتري کنند.
صلح سبز همچنين از سازندگان تلفن همراه خواسته است که گوشي هاي خود را سبز تر کنند و از مواد دوستدار طبيعت در ساخت تلفن هاي همراه استفاده کنند تا گوشي ها قابل بازيافت باشند.
نوکيا در ميان سازندگان تلفن همراه عنوان سبز ترين شرکت در سال گذشته از آن خود کرد و بيشترين تلاش را در ارايه گوشي هاي دوستدار طبيعت و بازيافت تلفن هاي همراه فرسوده انجام داده است.
نوکيا اعلام کرد ، براي اجراي طرح بازيافت گوشي هاي تلفن همراه  يکهزار و ۳۰۰ صندوق سبز در سراسر هند مستقر کرده است و در ازاي هر تلفن همراه که به صندق هاي سبز انداخته مي شود يک درخت کاشته  و به افرادي که گوشي هاي فرسوده خود را به بازيافت مي سپارند ،  جوايزي نيز داده مي شود.
۱۱۲/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا