کسادي بازار تلفن همراه ادامه دارد

به گزارش خبرنگار موبنا ، کارشناسان و منابع بازاري نمي توانند برآورد دقيقي از ميزان نوسان قيمت ها داشته باشند چرا که به دليل گستردگي بيش از حد فعاليت واردکنندگان غيرقانوني ، وضعيت قيمت ها قابل پيش بيني نيست.کاهش تعرفه ۲۵ درصدي واردات گوشي تلفن همراه به همراه به سه درصد قانون ، باعث شده  تا پيش از …

به گزارش خبرنگار موبنا ، کارشناسان و منابع بازاري نمي توانند برآورد دقيقي از ميزان نوسان قيمت ها داشته باشند چرا که به دليل گستردگي بيش از حد فعاليت واردکنندگان غيرقانوني ، وضعيت قيمت ها قابل پيش بيني نيست.
کاهش تعرفه ۲۵ درصدي واردات گوشي تلفن همراه به همراه به سه درصد قانون ، باعث شده  تا پيش از گذشته حضور کمرنگ فعاليت شرکت هاي واردکننده قانوني نسبت به گذشته در بازار تلفن همراه محسوس باشد. در همين راستا  نيز واردکنندگان غيرقانوني فرصت طلب از شرايط پيش آمده، سوء استفادده و  انواع گوشي هاي قاچاق و غيرقانوني را وارد بازار مي کنند.
در همين حال  اکثر شرکت هاي قانوني توزيع کننده مخالف ميزان تعرفه کنوني واردات گوشي تلفن همراه هستند اما به ناچار بدون تغيير رويه نسبت به گذشته ، کالاهاي خود را به صورت محدود به بازار عرضه مي کنند.
يکي از دست اندرکاران بازار عقيده دارد يکي از دلايل کاهش خريد و فروش گوشي تلفن همراه به ميزان نقدينگي مردم بازمي گردد و ظهار داشت که کاهش نقدينگي مردم يکي از دلايل اصلي است که باعث شده تا حضور عمومي مشتريان در اين بازار پرمتقاضي نسبت به گذشته کاهش يابد لذا کاهش تقاضا براي خريد انواع گوشي هاا ، وضعيتي را به وجود آورده که اينک شاهد کاهش قيمت اين کالاهاي ارتباطي در بازار هستيم.
در همين حال با وجودي که محرز است بيش از ۹۵ درصد از  سهم بازار به گوشي  هاي قاچاق اختصاص دارد ، فعالان بازار گوشي هاي تلفن همراه اعتقاد دارند که در حدود  50 درصد از سهم بازار متعلق به برند نوکيا با گارانتي متفرقه است و بعد از آن نيز سهم قابل توجهي از بازار تلفن همراه در اختيار سوني اريکسون است.
سامسونگ و موتورولا و اچي تي سي نيز از ديگر برندهاي گوشي تلفن همراه به شمار مي آيد که به ترتيب در جايگاههاي بعدي يعني  سوم، چهارم و پنجم قرار دارند.
به گفته فروشندگان، با  وجود وضعيت فعلي بازار که رونقي ندارد ، باز هم رقابت تنگانگ ميان دو برند نوکيا و سوني اريکسون  با عرضه جديدترين گوشي هاي تلفن همراه از اين دو برند ادامه دارد.
۱۲۹/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا