موبايل بانکينگ با بهره گيري از نسل هاي ۵/۲ و ۳ تلفن همراه رواج مي يابد

حبيب الله دوست محمدي در گفت وگو با خبرنگار موبنا، با اشاره به افزايش تعداد مشترکان تلفن همراه در دنيا که از مرز چهارميليارد نفر گذشته، اظهار داشت:ضريب نفوذ بالا و رشد تصاعدي کاربران تجهيزات موبايل، در رده هاي مختلف سني، علمي، اقتصادي و فرهنگي از جمله مزاياي بانکداري الکترونيک است که اين امر امكان …

حبيب الله دوست محمدي در گفت وگو با خبرنگار موبنا، با اشاره به افزايش تعداد مشترکان تلفن همراه در دنيا که از مرز چهارميليارد نفر گذشته، اظهار داشت:ضريب نفوذ بالا و رشد تصاعدي کاربران تجهيزات موبايل، در رده هاي مختلف سني، علمي، اقتصادي و فرهنگي از جمله مزاياي بانکداري الکترونيک است که اين امر امكان دستيابى در هر مكان جغرافيايى و هر زمان از شبانه روز را به سرويس هاى بانكداري سيار فراهم مي کند.
اين کارشناس با اشاره به تجهيز شبکه هاي تلفن همراه کشور به نسل هاي ۵/۲ و ۳، يادآور شد:امروزه با ارايه پيشنهادهاي جديدتر در نسل چهارم که انقلابي در سرعت انتقال اطلاعات است، مي توان يک بانک را در تلفن همراه جاي داد.
وي گفت: شيوه برخورد مردم ما طي يکي دو سال گذشته با فناوري در حال تغيير است و آنها به خوبي مي توانند منافع خود را در بهره برداري از تکنولوژي هاي مختلف شناسايي کرده و آن را مورد استفاده قرار دهند.
به گفته دوست محمدي زيرساخت هاي کشور در اين حوزه در ابعاد کمي و کيفي در حال رشد هستند اما هنوز نتوانسته اند اين نياز را به طور کلي مرتفع کنند.
اين کارشناس فناوري اطلاعات، با بيان اينکه هم اکنون که سيستم هاي بانکي و ارتباطي به دليل کمبود کاربرد زيرفشار نيستند، بهترين فرصت براي شناخت مشکلات و ارتقاي سيستم ها است ، تصريح کرد:يکي از مهمترين شاخص ها در پيشرفت ما در اين حوزه رقابت بين بانک ها و اپراتورهاي مختلف و البته نگرش هاي آنها براي رسيدن به يک سري استانداردها و حتي پلتفرم هاي مشترک مي باشد. 
۱۲۸/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا