مدل تبليغاتي

اما کاربردها و قابليتهاي موبايل براي آنچه که بايستي انجام دهد فقط يک طرف قضيه است و طرف ديگر کاربراني هستند که هر کدام از آنان علايق ، ذايقه ها و سلايق متفاوتي دارند. توضيح بيشتر اين است که موسسات و افرادي که تلفن همراه و پيامک را براي تبليغات کالاي خود مورد استفاده قرار …

اما کاربردها و قابليتهاي موبايل براي آنچه که بايستي انجام دهد فقط يک طرف قضيه است و طرف ديگر کاربراني هستند که هر کدام از آنان علايق ، ذايقه ها و سلايق متفاوتي دارند. توضيح بيشتر اين است که موسسات و افرادي که تلفن همراه و پيامک را براي تبليغات کالاي خود مورد استفاده قرار مي دهند بايد به اهداف و ذهن مخاطبان خود دقيقا توجه داشته باشند تا به موفقيت برسند. در کشور ما نيز همين وضعيت صادق است و هر موضوعي زماني توجه کاربر را به خود جلب مي کند که زمينه و اشتياقي نسبت به آن وجود داشته باشد.


   تجربه نشان داده که تبليغ مکتوب چنانچه بدون حاشيه پردازي و پيچيده کردن اصل سوژه ، مشخصا به تبيين مختصات کالاي عرضه شده بپردازد ، بيشترين تاثيرگذاري را در مخاطبان بر جاي مي گذارد. همچنين در انتخاب مخاطبان ، توجه به خاستگاه اجتماعي و اقتصادي آنان از جمله قيود محکمي است که رعايت نکردن آن ، جز ضرر و زيان چيزي در پي ندارد.


   به اين معنا که ارسال پيامک تبليغاتي مربوط به پيش فروش ملکي در دوبي با پيش پرداخت ۸۰ ميليون و اقساط ماهيانه دو ميليون تومان به صدها کارمند که حقوق ماهانه آنها از ۵۰۰ هزار تومان فراتر نمي رود ، چقدر شانس موفقيت دارد ؟


علاوه بر لزوم توجه به خاستگاه اجتماعي و ميزان و سطح درآمد آنان که مخاطب هستند ، چند نکته ديگر نيز به ضرورت بايد همواره مدنظر باشد. در راس اين نکات دقت به زمان و ساعت ارسال پيام است ، به اين ترتيب که دريافت يک پيام تبليغي در اوج فشار کار روزانه يا پيک ترافيک شهر تهران هرگز نمي تواند آن تاثيري را داشته باشد که پيامي در ساعات فراغت و پايان کار مخاطبانش ارسال گردد.


   همانطور که پيش تر آمد ، پيام متني بايد بدون حاشيه پردازي باشد و هيچ دليل موجهي وجود ندارد که در صورت موفقيت تبليغات کالاي مورد نظر، بعدها با حواشي و زوايد زياد به قول معروف مانند سريال هاي تلويويوني به آن آب ببندند و با حواشي بي مورد و کليپ هاي نامتناسب همان تبليغات قبلي را نيز کمرنگ و کم اثر کنند. بنابراين احتراز از پرداختن به مسايل جانبي و طرحهاي نمايشي نامرتبط با سوژه اصلي همواره بعنوان يک اصل دايمي و خدشه ناپذير باقي مي ماند.


   سرانجام اينکه انسان در جوامع امروزي در معرض آماج تبليغات کالاهاي گوناگون است اما آن تبليغي موثر واقع مي گردد که از احساس و ذهن مخاطبانش درک درستي داشته باشد. روانشناسي مردم بطور عام و متقاضيان هر کالايي بطور خاص ، يک اصل اساسي است که غفلت از آن راههاي نيل به موفقيت را صعب و دشوار يا حتي غيرممکن مي سازد.


۱۶/۱۷۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا