تظاهرات بودایی‌ ها علیه نجات مهاجران از دریا!

راخین یکی از فقیرترین ایالات میانمار و محل منازعات بین اکثریت بودایی و اقلیت مسلمان است‌؛ مسلمانانی که بسیاری از آن‌ها پس از آغاز ناآرامی‌های مرگ‌بار در سال ۲۰۱۲ اکنون در کمپ‌های بی‌خانمانان زندگی می‌کنند. طی سال‌های اخیر ده‌ها هزار تن از مسلمانان روهنیجا از میانمار گریخته‌اند و در کنار مهاجران بنگلادشی به مالزی و …

راخین یکی از فقیرترین ایالات میانمار و محل منازعات بین اکثریت بودایی و اقلیت مسلمان است‌؛ مسلمانانی که بسیاری از آن‌ها پس از آغاز ناآرامی‌های مرگ‌بار در سال ۲۰۱۲ اکنون در کمپ‌های بی‌خانمانان زندگی می‌کنند. طی سال‌های اخیر ده‌ها هزار تن از مسلمانان روهنیجا از میانمار گریخته‌اند و در کنار مهاجران بنگلادشی به مالزی و اندونزی پناه برده‌اند.

این در حالی است که طی روزهای اخیر بحران مهاجرت به طرز فجیعی افزایش یافته و گفته می‌شود حدود ۲۰۰۰ مهاجر در دریا سرگردانند. در این میان نیروی دریایی میانمار‌، پس از سال‌ها سکوت در برابر پدیده مهاجران طی هفته‌های اخیر در این زمینه فعال شده و دو قایق حامل بیش از ۹۰۰ مهاجر را شناسایی کرده و به راخین بازگردانده است.

این در حالی است که دولت میانمار تاکید می‌کند اکثر مهاجران در دریای آندامان‌، بنگلادشی هستند. اما عملیات نجات اخیر موجب خشم بودایی‌های افراطی و شهروندان راخین شده است.

این افراد خواستار توقف هرگونه کمک به مهاجراند و قصد دارند در اعتراض به نجات مهاجران، دست به تجمع بزنند.

۱۴ ژوئن تاریخی است که این گروه‌های محلی برای اعتراض خود انتخاب کرده‌اند. این معترضان از دولت میانمار می‌خواهند تا مهاجران بنگلادشی را به کشورشان بازگردانند.

این در حالی است که میانمار اقلیت روهینجایی را با وجود ریشه تاریخی آن بنگلادشی می‌داند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا