توليدات گوشي داخل نيازمند تنوع است

” ابراهيم جميلي ” در گفت و گو با موبنا گفت : مهمترين مسئله در توليد گوشي موبايل كه يک وسيله فوق پيشرفته مخابراتي است رعايت موارد كيفي است و بايد ديد در خط توليد داخل تا چه اندازه از اين امکانات فوق تخصصي استفاده مي شود .وي افزود : تكنولوژي توليد گوشي موبايل تنها …

” ابراهيم جميلي ” در گفت و گو با موبنا گفت : مهمترين مسئله در توليد گوشي موبايل كه يک وسيله فوق پيشرفته مخابراتي است رعايت موارد كيفي است و بايد ديد در خط توليد داخل تا چه اندازه از اين امکانات فوق تخصصي استفاده مي شود .
وي افزود : تكنولوژي توليد گوشي موبايل تنها در اختيار چند شركت بزرگ بين المللي است بنابر اين توليد کنندگان داخل بايد براي رقابت از همه توان و سرمايه هاي موجود در کشور استفاده کنند .
وي اظهار داشت :  جامعه صنعتي و مصرفي كشورمان همچنان در انتظار توليد ملي گوشي تلفن همراه به سر مي برد و همگان خواهان حضور پرقدرت گوشي هاي ايراني در بازار مصرف هستند .
به گفته وي ، ” پيش از اين بر اساس تفاهمنامه اي كه مابين وزارت صنايع و معادن و سه شركت داخلي فعال در زمينه تجهيزات مخابراتي، نهم خرداد ماه امسال امضا شد قرار بود تا پايان سال ۶ميليون گوشي تلفن همراه در كشور توليد و به بازار عرضه شود که تا کنون اين امر محقق نشده است . “
جميلي تا کيد کرد : بر اساس آن توافقنامه مقرر شده بود سهم هر كدام از سه شركت مذكور از اين حجم توليد ۲ميليون گوشي آن هم در سه مدل تعيين شده باشد اما در سال گذشته سهم هر سه سرکت توليدي تنها ۲۰۰ هزار گوشي در بازار بود .
عضو هيات رييسه اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران گفت :  اكنون اين سووال مطرح است كه با گذشت بيش از نيمي از سال و در شرايطي كه هنوز قراردادي با شركت هاي خارجي براي توليد ملي گوشي منعقد نشده و تلاش ها صرفا به مذاكرات با طرف هاي خارجي محدود شده آيا مي توان اميدوار بود وعده وزير صنايع و معادن بر طبق تفاهمنامه مورد اشاره محقق شود؟
وي تصريح کرد : دولتمردان با توجه به تمامي خلف وعده توليد کنندگان تصيمم به کاهش تعرفه واردات گوشي هاي تلفن همراه ندارد و در تمامي گفته هاي خود منبي و علت عدم کاهش تعرفه اين کالا را حمايت از توليد داخل عنوان کرده اند .
۱۷۹/۱۳/۱۲۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا