پیشنهاد تاسیس جگرکی در پادشاهی بوتان

محمد صفا جویی این داستان  حقیقی یا دروغ است؟ شما حدس بزنید. -تایلند کم بازدیدکننده‌ترین مقصد گردشگرهای ایرانی در سال ۲۰۱۳ بوده است. حالا لحظه حقیقت فرا رسیده. «دروغ» این داستان تایلندی حقیقت ندارد. مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد: ترکیه پربازدیدکننده‌ترین مقصد ایرانی‌ها در بین سایر کشورها در سال ۲۰۱۳ بوده و پادشاهی بوتان با …

محمد صفا جویی
این داستان  حقیقی یا دروغ است؟
شما حدس بزنید.
-تایلند کم بازدیدکننده‌ترین مقصد گردشگرهای ایرانی در سال ۲۰۱۳ بوده است.
حالا لحظه حقیقت فرا رسیده.
«دروغ»
این داستان تایلندی حقیقت ندارد. مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد: ترکیه پربازدیدکننده‌ترین مقصد ایرانی‌ها در بین سایر کشورها در سال ۲۰۱۳ بوده و پادشاهی بوتان با چهار مسافر ایرانی کم ترین اقبال را میان گردشگران کشورمان داشته است. (ایسنا)
پ.ن: این مسئله که تایلند کم بازدیدکننده‌ترین کشور میان ایرانی‌ها باشد که شوخی بود و اینکه ترکیه پربازدیدکننده‌ترین بوده هم واضح و مبرهن است. تمام اینها را بگذاریم کنار؛ بیایید به بوتان و آن چهار نفر فکر کنیم. ابتدا ببینیم چرا ایرانی‌ها بوتان را با اینکه انتخابی مطمئن است « یاه یاه یاه» دوست ندارند. آیا بوتان خار دارد؟ بوتان مثلا در قیاس با موزامبیک چه چیزی کم دارد که گردشگران کشور عزیزمان ایران رغبت نمی‌کنند به آنجا بروند. بوی گاز آزارشان می‌دهد؟ «یاه یاه یاه» چون اسمش ضایع است کسی نمی‌رود؟ چون نظام پادشاهی آنجا جریان دارد، ما دوست نداریم به آنجا برویم؟ (البته ما که نه، آنهایی که پول دارند خارج بروند، ما در بهترین حالت عکس‌هایش را لایک می‌کنیم) شاید هم چون ما ایرانی‌ها داریم از فرط دوستی و همدلی رودل می‌کنیم، طاقت نداریم به جایی برویم که ایرانی دیگری در آن نباشد. بله! دلیلش همین است. ما نمی‌توانیم بی دیدن روی ماه یکدیگر خوش بگذرانیم. این است که چون هی اعلام می‌شود ایرانی‌ها به بوتان نمی‌روند و به پِرسی می‌روند «یاه یاه یاه»، دیگر تمایلی میان مردم کشور عزیزمان نسبت به این کشور نمانده است. راه تغییر این رویه هم ساده است. به پادشاه بوتان توصیه می‌کنم یک لواشک فروشی، یک جگرکی و یک کبابی در این کشور تاسیس کند، آن وقت ببینید ایرانی‌ها آنجا می‌آیند یا خیر.
حالا برویم سر وقت آن چهار نفر. آن چهار نفر که تنها گردشگران ایرانی سال ۲۰۱۳ در بوتان بوده‌اند (و حتما الان بوی گاز می‌دهند (نمی‌دانید چه لذتی در تکه‌های بی‌مزه است. اصلا لذتی که در تلخی هست، در نمک نیست.))
آیا این چهار نفر یکهو از خواب بیدار شده‌اند و دیده‌اند لاست طور توی بوتان هستند؟ آیا این عزیزان، روسای شرکت  بوتان بوده‌اند؟ آیا گم شده‌اند؟ بله! آنها گم شده‌اند. نزدیک‌ترین احتمال این است که این چهار نفر در تایلند بوده‌اند، آنجا داشتند گردشگری‌شان را می‌کردند و بعد از اینکه گردشگری‌شان تمام شده، آن قدر خوش بوده‌اند که نفهمیده‌اند کجا می‌روند. این طور شده که سر از بوتان درآورده‌اند. متاسفانه در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، مدت اقامت این چهار نفر در بوتان ذکر نشده است؛ فکر نمی‌کنم بیشتر از دو،  سه ساعت بوده باشد.
در کل نمی‌دانم برای چه این مطلب را نوشتم. حالا من به شما می‌گویم احمدی نژاد چیز دیگری بود، می‌گویید آی! نه نه! ولی واقعا چیز دیگری بود. ببینید وضعیت امروز طنزنویسان را!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا